Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Modertrans zobowiązany do szczegółowego zbadania mechanizmów drzwiowych

infotram
23.06.2017 13:20
0 Komentarzy

Wrocławskie MPK, odnoszącsię opublikowanego w dniu 20 czerwca nagrania jazdy tramwaju z niedomkniętymidrzwiami, poinformowało, iż sprawę dokładnie zbadało.

W dniu opublikowania nagrania odnotowaliśmy dwie usterkidrzwi w tramwajach typu Moderus Beta – informuje Agnieszka Korzeniowska,rzecznika prasowa MPK. I wyjaśnia, że do jednej doszło na ul. M.Curie-Skłodowskiej, gdy pasażer chcąc przytrzymać drzwi tramwaju innemupasażerowi, pociągnął cięgno drzwi w momencie ich zamykania, czym uszkodził ichmechanizm. Pojazd zjechał do zajezdni i został naprawiony przez serwisproducenta.

Nagranie, które zostało opublikowane w sieci, powstało winnym tramwaju, na ul. Peronowej. Motorniczy tramwaju powiadomił dyspozytorówCentrali Ruchu, że w jego pojeździe nie domyka się jedno skrzydło drzwi. Jakwykazała analiza monitoringu, do rozregulowania skrzydła drzwi doszło, gdy nałuku naparł na nie pasażer. Drzwi się rozszczelniły, ale nie było zagrożeniaich otwarcia. W sytuacji, gdy otwarcie następuje w pojazdach typu moderus beta,uruchamia się specjalny system bezpieczeństwa zainstalowany przez producentatramwajów, który uniemożliwia dalszą jazdę. Tak właśnie zachował się pojazdpodczas zdarzenia w dniu 3 czerwca na ul. św. Mikołaja. W momencie uchyleniadrzwi w trakcie jazdy system spowodował automatyczne zahamowanie tramwaju.

Pojazd, w którym zrealizowano nagranie kontynuował jazdę idojechał do pętli Zawalna, gdzie została wysłana tzw. iskra, czyli pogotowietechniczne. Mechanicy dokonali regulacji drzwi i pojazd powrócił na linię.

MPK twierdzi, że usterki drzwi w pojazdach komunikacjimiejskiej są jednymi z typowych i dość częstych zdarzeń. Takich usterekodnotowujemy kilka dziennie i dotyczą one każdego typu taboru. Dochodzi do nichzarówno w tramwajach takich jak PESA, WrAS czy Skoda, jak i w autobusach. Drzwiw pojazdach komunikacji miejskiej zamykają się i otwierają setki razy dziennie,zdarzają się też sytuacje, gdy pasażerowie na siłę je przytrzymują lub wręczotwierają.

Obecnie służby techniczne MPK systematycznie kontrolująpojazdy w zajezdni, a służby centrali ruchu podczas pracy na linii. MPKzobowiązało producenta tramwajów do drobiazgowego zbadania mechanizmówdrzwiowych we wszystkich pojazdach typu Moderus Beta, co aktualnie ma miejsce.

{https://www.youtube.com/watch?v=Cd5XSMT9Ptw} „

Komentarze