Modertrans zobowiązany do szczegółowego zbadania mechanizmów drzwiowych
Wrocławskie MPK, odnoszącsię opublikowanego w dniu 20 czerwca nagrania jazdy tramwaju z niedomkniętymidrzwiami, poinformowało, iż sprawę dokładnie zbadało.
W dniu opublikowania nagrania odnotowaliśmy dwie usterkidrzwi w tramwajach typu Moderus Beta – informuje Agnieszka Korzeniowska,rzecznika prasowa MPK. I wyjaśnia, że do jednej doszło na ul. M.Curie-Skłodowskiej, gdy pasażer chcąc przytrzymać drzwi tramwaju innemupasażerowi, pociągnął cięgno drzwi w momencie ich zamykania, czym uszkodził ichmechanizm. Pojazd zjechał do zajezdni i został naprawiony przez serwisproducenta.
Nagranie, które zostało opublikowane w sieci, powstało winnym tramwaju, na ul. Peronowej. Motorniczy tramwaju powiadomił dyspozytorówCentrali Ruchu, że w jego pojeździe nie domyka się jedno skrzydło drzwi. Jakwykazała analiza monitoringu, do rozregulowania skrzydła drzwi doszło, gdy nałuku naparł na nie pasażer. Drzwi się rozszczelniły, ale nie było zagrożeniaich otwarcia. W sytuacji, gdy otwarcie następuje w pojazdach typu moderus beta,uruchamia się specjalny system bezpieczeństwa zainstalowany przez producentatramwajów, który uniemożliwia dalszą jazdę. Tak właśnie zachował się pojazdpodczas zdarzenia w dniu 3 czerwca na ul. św. Mikołaja. W momencie uchyleniadrzwi w trakcie jazdy system spowodował automatyczne zahamowanie tramwaju.
Pojazd, w którym zrealizowano nagranie kontynuował jazdę idojechał do pętli Zawalna, gdzie została wysłana tzw. iskra, czyli pogotowietechniczne. Mechanicy dokonali regulacji drzwi i pojazd powrócił na linię.
MPK twierdzi, że usterki drzwi w pojazdach komunikacjimiejskiej są jednymi z typowych i dość częstych zdarzeń. Takich usterekodnotowujemy kilka dziennie i dotyczą one każdego typu taboru. Dochodzi do nichzarówno w tramwajach takich jak PESA, WrAS czy Skoda, jak i w autobusach. Drzwiw pojazdach komunikacji miejskiej zamykają się i otwierają setki razy dziennie,zdarzają się też sytuacje, gdy pasażerowie na siłę je przytrzymują lub wręczotwierają.
Obecnie służby techniczne MPK systematycznie kontrolująpojazdy w zajezdni, a służby centrali ruchu podczas pracy na linii. MPKzobowiązało producenta tramwajów do drobiazgowego zbadania mechanizmówdrzwiowych we wszystkich pojazdach typu Moderus Beta, co aktualnie ma miejsce.
{https://www.youtube.com/watch?v=Cd5XSMT9Ptw} „
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze