Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Modernizacja chicagowskiej Brown Line

infotram
15.01.2008 21:39
0 Komentarzy
Jakiś czas temu pisaliśmy w InfoTram, iż metro w Barcelonie, dzięki przeprowadzanym modernizacjom staje się bardziej przyjazne dla osób niepełnosprawnych. Podobne działania podejmowane są w Chicago. W ostatnich dniach do użytku oddany został zmodernizowany przystanek Montrose Brown Line.
Stacja MontroseStacja Montrose
W uroczystym otwarciu udział wzięli szef CTA –Ron Huberman, kongresman –Rahm Emanuel i radny 47 dzielnicy –Ward Alderman. W ramach prac budowlanych, przeprowadzonych na stacji, wydłużono, przebudowano budynek stacyjny i dostosowano go do potrzeb osób niepełnosprawnych. Takie infrastrukturalne ulepszenia jak renowacja stacji są bardzo ważne by zaspokoić największe wymagania stawiane przez transport publiczny –mówił Prezydent CTA Ron Huberman. Obiekt ten oddano do użytku w 1907 rok, był on dziełem sztuki tamtej ery. Do niedawna wielu pasażerów musiało czekać w godzinach szczytu, aby wsiąść do pociągu, ponieważ były one wypełnione po brzegi. Wydłużenie peronów na stacji Montrose pozwoli nam wprowadzić do ruchu składy powiększone o dwa wagony –dodał Huberman.
Dwie nowo zamontowane w czasie remontu windy pomogą dostać się do kolejki osobom niepełnosprawnym. Wraz z zakończeniem renowacji stacji Montrose 79 ze 144 stacji chicagowskiej sieci są przyjazne osobom o ograniczonych możliwościach ruchowych. Innymi udogodnieniami, wprowadzonymi dla poprawy komfortu podróżowania i pracy personelu, są także wypukłe perony, przebudowane obiekty stacyjne, szersze schody, dodatkowe bramki, nowe sklepienia stacji, kolejne przyciski alarmowe czy kiosk informacyjny. Ponadto zainstalowano nowe ławki, grzejniki, oświetlenie, osłony przeciwwietrzne i oznakowanie stacji.
Na stacji Montrose zachowały się oryginalne malowidła, odzwierciedlające rozwój społeczeństwa na przestrzeni kolejnych lat. Sztuka ta znajduje się zarówno na budynkach stacyjnych, jak i na peronach. Malowidła stworzone zostały przez artystę Jasona Picklemana. W opinii wielu obserwatorów rozwijają one poczucie własności i pozwalają na identyfikację pasażerów ze stacją, a co za tym idzie z całą kolejką. CTA wraz z Departamentem ds. Kulturalnych miasta Chicago podjęły inicjatywę zamontowania kolejnych charakterystycznych malowideł również na pozostałych 18 stacjach, położonych wzdłuż trasy Brown Line. Akcja ta była przeprowadzana w porozumieniu z rządem, który ją współfinansował.
Prowadzenie prac remontowych wymagało czasowego zamknięcia stacji Montrose od dnia 2 grudnia 2006 roku. Podczas wykonywania robót pasażerowie zmuszeni byli do korzystania z pobliskich przystanków –Damen i Irving Park albo do podróżowania siedmioma liniami autobusowymi kursującymi w pobliżu stacji Montrose.
Doceniamy cierpliwość okazywaną przez naszych pasażerów i okolicznych mieszkańców podczas prac remontowych wykonywanych na Brown Line –powiedział Huberman. Teraz zostały one już zakończone i zapraszamy wszystkich chętnych do korzystania z odświeżonych stacji.
Kolejną stacją na której rozpoczną się prace remontowe jest Damen. Zostanie ona zamknięta na 12 miesięcy. W czasie remontu pasażerowie będą musieli korzystać z najbliższych przystanków –Western i Montrose.
W dniu 3 grudnia 2007 roku CTA otworzyło natomiast dla pasażerów stację Adison. Aby wszystko nie wyglądało jednak zbyt różowo czasowo zamknięty został przystanek Irvin Park. Dla pasażerów będzie ona dostępny, podobnie jak Damen, po około 12 miesiącach.

Na dzień dzisiejszy prace remontowe zostały wykonane na 7 stacjach –Kimball, Kedzie, Rockwell, Francisco, Western Sedgwick i Montrose. Kolejny etap obejmuje dalsze przystanki. Wraz z tym, jak projekt posuwa się do przodu, CTA pozostaje wierne założeniom budżetu i planów. Te z kolei zakładają, że wszystkie obiekty stacyjne na Brown Line zostaną odnowione do końca 2009 roku. Wszystko wskazuje na to, że wyzwanie to zakończy się sukcesem.                                 

Komentarze