Mimo niesprzyjającej pogody trwają prace w Szczecinie
Plac budowy rozciągnięty na kilka kilometrów to ogromne zadanie logistyczne.
Niebuszewo, Wyzwolenia, Plac Rodła i Kolumba – to miejsca, gdzie odbywają się główne prace w ramach Torowej Rewolucji.
Prace trwają
Choć wichury, ulewne deszcze i pandemia wpłynęły w ostatnich tygodniach na postępy, to zmiany mimo wszystko widać każdego dnia.
W ramach przebudowy torowisk zakres prac jest ogromny, a stopień ich zaawansowania zróżnicowany. Są miejsca, gdzie trwają roboty rozbiórkowe oraz ziemne, wykonywanie infrastruktury podziemnej, korytowanie, wykonywanie podbudowy jezdni i chodników, prace brukarskie i te związane z montażem torowiska. Jednym słowem – pełen zakres. Pogoda i sytuacja pandemiczna nie oszczędzała w ostatnim czasie wykonawcy, ale plany na najbliższe dni są jak zwykle ambitne. Ilość zadań jest ogromna, poniżej kilka z nich:
- Prace rozbiórkowe – odc. Rondo Giedroycia – Plac Kilińskiego
- Wykonanie koryta drogowo – torowego oraz dolnej warstwy stabilizacji gruntu na odc. ul. Malczewskiego – Plac Rodła
- Ustawianie krawężników drogowych – ul. Piłsudskiego, prace brukarskie na peronie i przejściu dla pieszych – południowy wlot Placu Rodła oraz peron przy pl. Żołnierza Polskiego
- Ustawianie i spawanie szyn oraz wykonanie dolnej płyty torowej z betonu – odc. ul. Malczewskiego – Plac Witosa
- Montaż torowiska, oklejanie i spawanie szyn – ul. Boguchwały, ul. Asnyka
- Wykonanie koryta oraz podbudów drogowych – ul. Orzeszkowej przy budynku Dworca
- Prace brukarskie na niebuszewie
- Rozbiórki podbudów i torowiska wzdłuż ulicy Kolumba
- Roboty związane z przebudową sieci gazowej w ciągu ul. Nabrzeże Wieleckie
- Roboty związane z budową sieci wodociągowej i kanalizacji deszczowej w ulicy Smolańskiej
Przypominamy, że w Szczecinie realizowane są jednocześnie dwa ogromne zadania związane z przebudową torowisk. Umowa na „Przebudowę torowiska wraz z siecią trakcyjną od pl. Żołnierza do pętli Niebuszewo oraz w ciągu pl. Żołnierza Polskiego — ul. Matejki — ul. Piłsudskiego (do pl. Rodła)” to blisko 8 km tp w raz z infrastrukturą towarzyszącą za kwotę 174 429 663,24 zł. „Przebudowa torowiska z trakcją w ul.: Nabrzeże Wieleckie, Nowa, Dworcowa, Kolumba, Chmielewskiego, Smolańska, al. Powstańców Wlkp. z rozbudową pętli Pomorzany w Szczecinie” to projekt, dzięki któremu w ciągu dwóch lat wyremontowanych zostanie ponad 12 kilometrów toru pojedynczego, infrastruktura sieciowa chodniki, jezdnie oraz przystanki. Kontrakt na realizację zadania wartego 262 milionów złotych także podpisała firma ZUE.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze