Mieszkańcy Wilanowa mają już dość tramwajów. Skarżą się na hałas
Mieszkańcy Miasteczka Wilanów z okolic Alei Rzeczypospolitej skarżą się na hałas powodowany przez przejeżdżające tramwaje. Tramwajarze pracują nad rozwiązaniami technicznymi, które mają zmniejszyć uciążliwość.
Mieszkańcy skarżą się na usterki smarownic i zwrotnic świeżo oddanego do użytku tramwaju na Wilanów.
Rozkład jazdy:
- Jakie konkretne działania techniczne są planowane, aby skutecznie wyeliminować hałas powodowany przez tramwaje w Miasteczku Wilanów?
- Czy przewidywane są dodatkowe kontrole i testy smarownic oraz zwrotnic, aby upewnić się, że problemy nie będą się powtarzać, zwłaszcza w zimowych miesiącach?
- Czy mieszkańcy zostaną poinformowani o postępach prac nad zmniejszeniem hałasu i czy przewidziane są konsultacje społeczne w celu znalezienia optymalnego rozwiązania?
Problem ze smarownicami
„Bezpośrednio przed oknami budynków przy Al. Rzeczypospolitej 6 i 4 od uruchomienia linii szwankują smarownice mające zapobiegać hałaśliwemu tarciu szyn o tory, w efekcie czego mieszkańcy doświadczają regularnie uciążliwego hałasu od 4.30 nad ranem do 1 w nocy” – napisała w interpelacji radna Miasto Jest Nasze Melania Łuczak.
Mieszkańcy wrócili też uwagę, że zwrotnice, które powinny działać elektronicznie, są ręcznie przestawiane przez zdezorientowanych motorniczych, co tamuje ruch innych tramwajów. Pracownicy Tramwajów Warszawskich mieli przekazać mieszkańcom, że „zostały zaplanowane niewłaściwe lub wadliwe urządzenia i problem będzie wracał, i nasilał się wraz z zimnymi miesiącami”. Mówili również o tym, że zostały dobrane nieodpowiednie składy do rozwiązań przyjętych na torach.
Tramwajarze wiedzą o problemie i pracują nad rozwiązaniem.
„Zleciliśmy zewnętrznemu niezależnemu podmiotowi wykonanie pomiarów hałasu, ale te nie wykazały przekroczenia norm. Zdajemy sobie jednak sprawę, że pewne rodzaje dźwięków mogą być uciążliwe dla mieszkańców, zwłaszcza nieprzyzwyczajonych do tramwajów” – przekazał rzecznik Tramwajów Warszawskich Witold Urbanowicz.
Zaznaczył, że powołano zespół ekspertów, który będzie pracował nad sposobem działania smarownic przy łukach i rozjazdach.
„Wiemy, że korekty wymagał sposób zasilania smarownic i sposób kondycjonowania (smarowania) szyn w łukach. Pracujemy nad dodatkowymi rozwiązaniami technicznymi, których celem jest zmniejszenie uciążliwości dla mieszkańców” – dodał Urbanowicz.
Rzecznik przekazał, że system sterowania ruchem na terminalu Miasteczko Wilanów to pierwsze tego typu rozwiązanie w Warszawie i motorniczowie musieli się do niego przyzwyczaić. Jednocześnie producent systemu, firma Electroline, musiała skalibrować zastosowanie rozwiązania do faktycznej, dużej intensywności ruchu.
„Po dokonaniu niezbędnego dostrojenia urządzeń system pracuje stabilnie. Od początku roku zarejestrowano trzy zdarzenia, z których najdłuższe trwało 15 minut, a żadne z nich nie zagrażało bezpieczeństwu ruchu. W tej chwili nasz Nadzór Ruchu praktycznie nie rejestruje na krańcu zdarzeń, które wpływałyby na płynność ruchu” – podkreślił Urbanowicz.(PAP)
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze