Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Metro na Bemowie nabiera kształtów. Trwa budowa ostatniego odcinka II linii, kiedy koniec?

infotram
28.07.2025 11:15
0 Komentarzy

Budowa zachodniego odcinka drugiej linii metra w Warszawie wkracza w zaawansowaną fazę. Na Bemowie coraz wyraźniej widoczne są konstrukcje przyszłych stacji: Lazurowa, Chrzanów i Karolin.

Prace mają zakończyć się do końca 2026 roku i tym samym zamknąć cały proces rozbudowy linii M2.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie prace budowlane prowadzone są obecnie na stacjach Lazurowa i Chrzanów?
  2. Kiedy planowane jest zakończenie budowy zachodniego odcinka drugiej linii metra w Warszawie?
  3. Z jakich funduszy Unia Europejska współfinansuje budowę metra na Bemowie?

Widoczne postępy na stacjach Lazurowa i Chrzanów

Na stacji C3 Lazurowa, zlokalizowanej przy skrzyżowaniu ulic Górczewskiej i Lazurowej, trwają intensywne prace wykończeniowe. Montowane są systemy wentylacyjne oraz inne instalacje techniczne. Za ścianami zatorowymi, na poziomie -2, budowane są korytarze techniczne, w których docelowo poprowadzone zostanie okablowanie. Równolegle wznoszone są ściany przyszłych peronów oraz pomieszczenia techniczne.

Jeszcze bardziej zaawansowany etap osiągnięto na stacji C2 Chrzanów, powstającej przy skrzyżowaniu ulic Rayskiego i Szeligowskiej. Wylano już część płyty peronu, po której w przyszłości będą przemieszczać się pasażerowie. Uformowano też ściany tzw. podperonia oraz przygotowano przestrzeń dla pomieszczeń technicznych, w których pracować będą automatycy i mechanicy. W stanie surowym znajdują się także schody prowadzące na powierzchnię oraz konstrukcje przyszłych wyjść z przystanku.

Zakończenie prac budowlanych w 2026 roku

Zgodnie z harmonogramem, budowa trzech stacji pasażerskich ma zakończyć się latem 2026 roku. Równolegle postępują prace przy Stacji Techniczno-Postojowej Mory, która ma być gotowa już w listopadzie tego roku. Za stacją Karolin powstaje podziemna infrastruktura torowa, która połączy sieć metra z zapleczem technicznym. Nowy fragment linii M2 pozwoli na sprawną obsługę, konserwację i serwisowanie pociągów kursujących na tej trasie.

Silne wsparcie z funduszy unijnych

Budowa zachodniego odcinka drugiej linii metra to inwestycja o ogromnym znaczeniu dla stolicy – zarówno komunikacyjnym, jak i strategicznym. Przedsięwzięcie realizowane jest w ramach projektu „Budowa II linii metra wraz z infrastrukturą towarzyszącą – etap IV”, współfinansowanego przez Unię Europejską z Funduszu Spójności. Projekt jest częścią programu „Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021–2027”.

Całkowita wartość projektu, obejmującego również zakup nowego taboru, wynosi 3 miliardy złotych, z czego ponad 1,1 miliarda złotych pochodzi z unijnego dofinansowania.

Budowa metra na Bemowie to nie tylko inwestycja w wygodę mieszkańców i lepsze skomunikowanie zachodnich dzielnic miasta, ale także element działań na rzecz zrównoważonego transportu i poprawy jakości życia w Warszawie.

Komentarze