Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Łódzka Gamma zakończyła szereg badań homologacyjnych; kolejne tramwaje w drodze

infotram
13.01.2023 09:15
0 Komentarzy

Nowoczesny, niskopodłogowy i klimatyzowany. Pierwszy z 30 nowych tramwajów Moderus Gamma LF 06 AC jest już w Łodzi.

Niebawem wyjadą na łódzkie tory.

Raport gotowy

Zakończył się szereg badań homologacyjnych, zweryfikowane zostały tym samym parametry dynamiczne pojazdu, jego wykonanie na zgodność z obowiązującymi przepisami, hałas generowany przez tramwaj czy też poziom emitowanych zakłóceń elektromagnetycznych. Kilkuset stronicowy raport z badań producent jeszcze w 2022 przekazał do Transportowego Dozoru Technicznego. Jednocześnie prowadzone są szkolenia dla instruktorów, motorniczych oraz obsługi technicznej w zakresie prowadzenia pojazdów, wykonywania przeglądów oraz postępowania w  sytuacjach awaryjnych. Szkolenia obejmują szczegółowe zagadnienia z zakresu budowy pojazdów i ich eksploatacji – mówi Agnieszka Kowalewska-Wójcik, dyrektorka Zarządu Inwestycji Miejskich.

Kiedy kolejne tramwaje przyjadą do Łodzi?

Kolejny tramwaj przyjedzie do Łodzi jeszcze w styczniu. Pozostałe dostawy będą realizowane zgodnie z harmonogramem, począwszy od lutego – zapewnia Maciej Kin z firmy Modertrans Poznań.

Dostarczony tramwaj to Moderus Gamma LF 06 AC. Jest to konstrukcja pięcioczłonowa, w ponad 80% niskopodłogowa,  zabudowana na czterech wózkach. Wszystkie wózki są napędowe, zamienne między sobą, a dwa skrajne obrotowe. Dzięki zastosowaniu wszystkich osi, które napędzają i hamują, uzyskane zostaną optymalne właściwości biegowe pojazdu, ze zdecydowanie mniejszą tendencją do generowania poślizgów. Do wnętrza pojazdu pasażerowie dostaną się przez 5 par dwuskrzydłowych drzwi. Przedział pasażerski jest w pełni klimatyzowany, design wnętrza został wykonany w jasnych barwach, a oświetlenie w technologii ledowej.

Tramwaj jest wyposażony w rampę ułatwiającą wjazd wózkom inwalidzkim. W wydzielonej kabinie motorniczego znalazł się komfortowy fotel pneumatyczny. Najważniejsze elementy sterujące pojazd zostały zabudowane w dwóch podłokietnikach. Kabina jest klimatyzowana, warunki termiczne motorniczy ustawia samodzielnie, niezależnie od tych panujących w przedziale pasażerskim. Całkowita długość tramwaju to ponad 32 m.

Komentarze