Krzyżowanie linii tramwajowej z kolejową. Wrocław ma propozycję dla PKP PLK
Prezydent Wrocławia Jacek Sutryk przedstawił szczegóły listu, jaki miasto wysłało do PKP Polskie Linie Kolejowe w kwestii przecinania się linii tramwajowej i kolejowej.
Krzyżowanie się torowisk będzie tymczasowe, bo docelowo – jak wynika z rozmów ekspertów z magistratu z kolejarzami linia kolejowa 285 zostanie usytuowana na nasypie i wiaduknie nad jezdnią, a pod nią pojedzie tramwaj na Jagodno. Już bezkolizyjnie.
Nowe możliwości dla miasta
Przebudowa linii 285 otworzy miastu możliwość zbudowania jeszcze jednej linii tramwajoiwej przez Ołtaszyn do Wysokiej. Miasto zabezpieczyło w tym celu rezerwę terenową od pętli na Ślężnej aż do granic Wrocławia w kierunku Wysokiej.
– Ministerstwo Infrastruktury opublikowało wytyczne dotyczące projektowania infrastruktury transportu zbiorowego. W części 3. znajdują się wytyczne dotyczące projektowania transportu tramwajowego. Przygotowaliśmy już propozycję dla kolejarzy jak technicznie mogą się przeciąć tory kolejowe z naszym tramwajem na Jagodno. Co ważne kąt przecięcia wynosi 80,09 stopnia czyli wchodzi w zakres wytycznych. Nie powinno być więc problemów z akceptacją proponowanego rozwiązania. To sprawi, że ogłosimy przetarg na projektowanie torów tramwajowych na Jagodno. Przypomnę, że już budujemy w kierunku tego osiedla Trasę Autobusową zawierającą elementy przygotowane pod tramwaj – fundamenty, geometrię przystanków a nawet słupy trakcyjne- mówił Jacek Sutryk.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze