Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Krzyżowanie linii tramwajowej z kolejową. Wrocław ma propozycję dla PKP PLK

infotram
19.04.2024 08:45
0 Komentarzy

Prezydent Wrocławia Jacek Sutryk przedstawił szczegóły listu, jaki miasto wysłało do PKP Polskie Linie Kolejowe w kwestii przecinania się linii tramwajowej i kolejowej.

Krzyżowanie się torowisk będzie tymczasowe, bo docelowo – jak wynika z rozmów ekspertów z magistratu z kolejarzami linia kolejowa 285 zostanie usytuowana na nasypie i wiaduknie nad jezdnią, a pod nią pojedzie tramwaj na Jagodno. Już bezkolizyjnie.

Nowe możliwości dla miasta

Przebudowa linii 285 otworzy miastu możliwość zbudowania jeszcze jednej linii tramwajoiwej przez Ołtaszyn do Wysokiej. Miasto zabezpieczyło w tym celu rezerwę terenową od pętli na Ślężnej aż do granic Wrocławia w kierunku Wysokiej.   

Prezydent Wrocławia Jacek Sutryk przedstawił szczegóły listu, jaki miasto wysłało do PKP Polskie Linie Kolejowe w kwestii przecinania się linii tramwajowej i kolejowej.
Linia nr 285

– Ministerstwo Infrastruktury opublikowało wytyczne dotyczące projektowania infrastruktury transportu zbiorowego. W części 3. znajdują się wytyczne dotyczące projektowania transportu tramwajowego. Przygotowaliśmy już propozycję dla kolejarzy jak technicznie mogą się przeciąć tory kolejowe z naszym tramwajem na Jagodno. Co ważne kąt przecięcia wynosi 80,09 stopnia czyli wchodzi w zakres wytycznych. Nie powinno być więc problemów z akceptacją proponowanego rozwiązania. To sprawi, że ogłosimy przetarg na projektowanie torów tramwajowych na Jagodno. Przypomnę, że już budujemy w kierunku tego osiedla Trasę Autobusową zawierającą elementy przygotowane pod tramwaj – fundamenty, geometrię przystanków a nawet słupy trakcyjne- mówił Jacek Sutryk.

Komentarze