Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Krzysztof Olszewski: W ciągu najbliższych tygodni kolejne zamówienia na Tramino

infotram
31.05.2011 09:06
0 Komentarzy
W ubiegłym tygodniu na łamach InfoTram pisaliśmy o nowym produkcie Solaris Bus&Coach –Solarisie Tramino dla MPK Poznań. Podczas prezentacji tramwaju mieliśmy okazję porozmawiać z Przewodniczącym Rady Nadzorczej firmy z Bolechowa –Krzysztofem Olszewskim. Oto, co nam powiedział:    
Karol Wach (InfoTram):Kiedy Pan patrzy na najnowsze dzieło Solarisa –Tramino dla MPK Poznań, co Pan myśli?
Krzysztof Olszewski (Przewodniczący Rady Nadzorczej Solaris Bus&Coach): Myślę, że jest to jeden z najnowocześniejszych tramwajów w Europie. Niskopodłogowy, klimatyzowany, wygodny. Uważam, że pasażerowie MPK już wkrótce będą mogli podróżować, a motorniczowie pracować, w niezwykle komfortowych warunkach. Zadbaliśmy o detale, takie jak chociażby lodówka na zimne napoje. Wszystko po to, aby zadowolić naszych klientów.
Krzysztof Olszewski - Przewodniczący Rady Nadzorczej SolarisaSolaris Tramino dla MPK Poznań Solaris Tramino dla MPK Poznań Solaris Tramino dla MPK Poznań - wnętrzeSolaris Tramino dla MPK Poznań
Czym poznański Tramino wyróżnia się na tle konkurencji?
Przede wszystkim oryginalnym wyglądem. Z detali technicznych na uwagę na pewno zasługują szerokie drzwi. Najszersze w Europie. Mocną stroną poznańskich Tramino jest zatem duża przepustowość i łatwa wymiana pasażerów. Nie tylko dzięki drzwiom, ale także szerokim przejściom wewnątrz pojazdu.
Nie obawia się Pan konkurencji? Rynek tramwajowy jest inny niż ten autobusowy.
Konkurencja to najlepsza motywacja do ciężkiej pracy a nie powód do obaw. Marka Solaris jest znana w wielu krajach na całym świecie z produkcji autobusów. Jestem przekonany, że wkrótce także z tramwajów.
Możemy już mówić o konkretnych, kolejnych zamówieniach na Tramino?
Na szczegóły jest jeszcze za wcześnie. Ale takie na pewno będą.
W Polsce?
Na to liczymy. Ale nie tylko. Chcemy nasze tramwaje sprzedawać także za granicą. Jak wspomniałem nasze autobusy jeżdżą już w wielu państwach całego świata. To ułatwia nam zadanie. Mamy doświadczenie, kontakty, jesteśmy znaną marką. A przecież często autobusy i tramwaje kupują te same przedsiębiorstwa. Tak było w Poznaniu, gdzie MPK najpierw kupowało nasze autobusy, a później tramwaje. Inni producenci takiego doświadczenia nie mają. I to jest nasz atut.
Solaris Tramino dla MPK Poznań - wnętrzeSolaris Tramino dla MPK Poznań - najszersze drzwi w EuropieSolaris Tramino dla MPK Poznań Solaris Tramino dla MPK Poznań Solaris Tramino dla MPK Poznań - wnętrze
Kiedy możemy spodziewać się kolejnych zamówień?
Myślę, że już wkrótce. W ciągu najbliższych tygodni.
Jak sprawuje się prototyp Tramino, który od jakiegoś czasu jeździ liniowo po Poznaniu?
Sprawuje się dobrze, jeździ praktycznie bezawaryjnie, a opinie pasażerów i motorniczych są bardzo pozytywne.
Testy Tramino w Poznaniu to ważne doświadczenie dla Solarisa?  
Bardzo ważne. Zbieramy wszystkie uwagi, aby nasz produkt ciągle doskonalić. Nie możemy sobie pozwolić na żadne niedociągnięcia. Prestiż firmy, na który pracowaliśmy budując autobusy i trolejbusy nie może zostać zachwiany. Dlatego nasze tramwaje muszą także reprezentować określony, wysoki, poziom.
Dziękuję za rozmowę.  

Komentarze