Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Krakowskie tramwaje wracają z wakacji; zmiany i nowości

infotram
29.08.2023 09:45
0 Komentarzy

W poniedziałek, 4 września zostaną wprowadzone powakacyjne rozkłady jazdy krakowskich tramwajów.

Najważniejsze zmiany to efekt uruchomienia nowej trasy tramwajowej do Górki Narodowej i rozpoczęciem remontu ulic Tadeusza Kościuszki i Zwierzynieckiej.

Nowości i zmiany

W poniedziałek, 4 września, Kraków wprowadzi powakacyjne rozkłady jazdy, zakładające przywrócenie kursowania tramwajów w dni powszednie co 5, 7,5 lub 15 minut. Tego dnia zaplanowano uruchomienie także nowej trasy tramwajowej do Górki Narodowej, a także zakończenie remontu torowiska na rondzie Mogilskim.

Wciąż wyłączony będzie ruch tramwajowy do Wzgórz Krzesławickich, co również wpłynie na rozkłady jazdy.

Kraków wprowadza powakacyjne rozkłady jazdy.

Szczegóły w komunikacie ZTP: Zmiany w funkcjonowaniu komunikacji tramwajowej ze względu na zakończenie wakacji szkolnych”

Uruchomienie linii tramwajowej do Górki Narodowej

4 września zaplanowano uruchomienie nowej linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Górki Narodowej. Mieszkańcy będą mogli korzystać z nowo wybudowanej infrastruktury aż do ulicy Banacha, do nowego przystanku „Papierni Prądnickich”. Pojadą tam linie nr 18 i 50. Zintegrowany węzeł przesiadkowy, na który składa się pętla tramwajowa, terminal autobusowy i parking P+R będzie dostępny za kilka miesięcy.

Szczegóły w komunikacie ZTP, obejmującym: „Uruchomienie linii tramwajowej do Górki Narodowej”

Nowe rozkłady jazdy można znaleźć na stronie internetowej Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie – ztp.krakow.pl.

O inwestycji

Początek nowej trasy tramwajowej, o długości ok. 5 km, znajduje przy pętli Krowodrza Górka, u zbiegu ul. Bratysławskiej, dr. Twardego i Wybickiego. Linię poprowadzono w kierunku północnym do ul. Pachońskiego, gdzie tramwaj skręci w prawo, w kierunku wschodnim i pojedzie wzdłuż ul. Pachońskiego i Siewnej. W rejonie ul. Bociana trasa tramwajowa skręca na północ w kierunku ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej i Banacha, aż do pętli autobusowo-tramwajowej z nowoczesnym dworcem. Bezpośrednio przy końcówce linii tramwajowej zlokalizowano wielopoziomowy parking P+R, ze stanowiskami postojowymi przystosowanymi do ładowania pojazdów elektrycznych.

W ramach trasy Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Górki Narodowej powstał także dwukomorowy tunel drogowy, o długości ok. 100 m na ul. Opolskiej. Takie rozwiązanie zapewni bezkolizyjny i sprawy przejazd komunikacji tramwajowej z północnych osiedli do centrum miasta.

Ponadto w ramach zadania nasadzono prawie 3,5 tys. roślin – zdecydowana większość w granicach inwestycji. Z kolei w rejonie ul. Węgrzeckiej, a więc nieopodal pętli na Górce Narodowej utworzono kolejny „Park Krakowian”. Warto też podkreślić, że wszędzie tam, gdzie to możliwe ze względów technologicznych, zastosowano tzw. zielone torowisko. Oznacza to zatem, że około 60 proc. linii będzie zielona. Do tego dojdą wiaty przystankowe z dachami z rozchodników. Docelowo wszystkie wiaty będą zielone.

Komentarze