Kraków: Za mało tramwajów jeździ na Krowodrzę
Krakowianie chcą wydłużenia trasy ’12’. Urzędnicy z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu nic jednak nie obiecują. Mieszkańcy krowoderskich osiedli obawiają się, że za dwa tygodnie, gdy skończą się wakacje, będą mieli poważny problem z dojazdem do domów i do pracy. Gdy ruch się zwiększy, jedyny tramwaj dojeżdżający na Krowodrzę (’3′) nie poradzi sobie z transportem. Domagają się więc wydłużenia trasy tramwaju linii ’12’. Urzędnicy z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu nie robią zbyt wielkich nadziei na zmiany, ale obiecują zastanowić się nad nimi we wrześniu, gdy zostanie wprowadzony nowy rozkład jazdy.
Tramwaj linii 12 (zawieszony w czasie wakacji) kursował do tej pory tylko do pętli przy ul. Kamiennej. Żądania wydłużenia jego trasy popierają radni dzielnicy IV Prądnik Biały, którzy podjęli uchwałę w tej w sprawie. – Było naprawdę znakomicie, gdy jeszcze rok temu tramwaje ’12’ kursowały z Bronowic na Krowodrzę – mówi Anna Olszewska, mieszkanka Krowodrzy. – Potem kursy skrócono, a dodatkowo jeszcze zabrano nam możliwość dojazdu w okolice ul. Długiej tramwajami linii 5, bo także została zmieniona ich trasa – dodaje.
Marek Gancarczyk, rzecznik prasowy MPK potwierdza, że jego firma otrzymuje mnóstwo skarg od pasażerów z Krowodrzy na zmiany kursów tramwajów. – Pasażerowie od dawna sugerują, aby wydłużyć trasę 12 – mówi Gancarczyk. – Liczba postulatów znacznie wzrosła odkąd 'piątka’ zaczęła jeździć przez tunel i nie wozi pasażerów ul. Długą – dodaje rzecznik.
Teodozja Maliszewska, przewodnicząca Rady Dzielnicy IV Prądnik Biały jest oburzona, że ZIKiT tak drastycznie zmniejszył ofertę przewozową dla Krowodrzy. – W tej części miasta ciągle powstają nowe osiedla i przybywa mieszkańców. Niestety, ubywa nam tramwajów. Skoro z Krowodrzy do I obwodnicy można dojechać tylko jednym tramwajem (’3′) wypadałoby dodać przynajmniej jeszcze jedną linię – podkreśla przewodnicząca.
Urzędnicy z ZIKiT wiedzą o problemie mieszkańców krowoderskich osiedli. – Prawda jest jednak taka, że na organizację przewozów w mieście mamy stałą kwotę pieniędzy – mówi Michał Pyclik z ZIKiT. – Jest więc naturalne, że gdybyśmy wydłużyli trasę jednego tramwaju do Krowodrzy, to musielibyśmy skrócić trasę innego – zaznacza. Źródło: http://polskatimes.pl/gazetakrakowska/krakow/152741,za-malo-tramwajow-jezdzi-na-krowodrze,id,t.html.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze