Kraków wybrał projektanta koncepcji linii tramwajowej w kierunku Skawiny
Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie rozstrzygnął przetarg na opracowanie koncepcji rozbudowy układu drogowego w południowo-zachodniej części miasta, której głównym elementem będzie budowa nowej linii tramwajowej w kierunku Skawiny.
Wybrano propozycję firmy Sweco Polska za niecałe 2 mln zł.
Spis treści:
- Jakie elementy infrastruktury, poza linią tramwajową, zostaną uwzględnione w ramach planowanej inwestycji w południowo-zachodniej części Krakowa?
- Jakie są dwa rozważane warianty przebiegu nowej linii tramwajowej od pętli Czerwone Maki w kierunku Skawiny?
- Jakie działania wykonawca musi podjąć w ciągu 22 miesięcy od podpisania umowy w ramach realizacji projektu?
Koniczna rozbudowa
Przetarg dotyczył opracowania koncepcji rozbudowy ulicy Bunscha, budowy ulicy Humboldta oraz budowy nowej linii tramwajowej i tras rowerowych. Inwestycja, której realizatorem jest ZIM, ma ułatwić poruszanie się w południowo-zachodniej części Krakowa.
Rzecznik ZIM Jan Machowski poinformował w poniedziałek, że zadaniem zwycięzcy przetargu będzie zaproponowanie kilku wariantów koncepcji tej inwestycji, spośród których wskazane zostanie rozwiązanie do dalszych prac. W oparciu o wariant preferowany złożony będzie wniosek do decyzję środowiskową. W ramach tego postępowania przeprowadzone będą konsultacje społeczne.
Zgodnie z warunkami postępowania wykonawca będzie miał 22 miesiące, licząc od podpisania umowy, na kompletną realizację zadania, a więc zaproponowanie wariantów koncepcji, uzyskanie wszelkich uzgodnień, wskazanie rozwiązania optymalnego, przygotowanie i złożeniem materiałów do uzyskania decyzji środowiskowej i uzyskanie tej decyzji.
Zgodnie z założeniem ulica Bunscha ma zostać rozbudowana na odcinku ok. 1,4 km. Na jej przedłużeniu ma powstać ulica Humboldta o długości ok. 1,3 km. Następnie na odcinku od ul. księdza Trockiego do węzła autostradowego A4 Kraków – Skawina ma zostać rozbudowana ul. Skotnicka (ok. 1 km).
Wzdłuż tych wszystkich elementów układu drogowego powstanie nowa linia tramwajowa. Jej początek wyznacza pętla Czerwone Maki. W przypadku komponentu tramwajowego rozważane są dwie opcje: pierwsza to budowa linii wzdłuż ulic Bunscha, Humboldta i Skotnickiej do pętli wraz z terminalem i parkingiem, który miałby być zlokalizowany w rejonie węzła autostradowego, po jego wschodniej lub zachodniej stronie. W ramach drugiej opcji, linia tramwajowa kończyłaby się pętlą i parkingiem P+R w rejonie rozjazdu z przyszłą linią do os. Kliny, po zachodniej stronie Szpitala im. Babińskiego.
W ramach całego zadania wybudowane mają zostać także drogi rowerowe, chodniki i przystanki autobusowe. Ponadto przebudowane będą skrzyżowania, a także wybudowana lub przebudowana infrastruktura podziemna.(PAP)
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze