Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kraków wybrał projektanta koncepcji linii tramwajowej w kierunku Skawiny

infotram
22.10.2024 11:45
0 Komentarzy

Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie rozstrzygnął przetarg na opracowanie koncepcji rozbudowy układu drogowego w południowo-zachodniej części miasta, której głównym elementem będzie budowa nowej linii tramwajowej w kierunku Skawiny.

Wybrano propozycję firmy Sweco Polska za niecałe 2 mln zł.

Spis treści:

  1. Jakie elementy infrastruktury, poza linią tramwajową, zostaną uwzględnione w ramach planowanej inwestycji w południowo-zachodniej części Krakowa?
  2. Jakie są dwa rozważane warianty przebiegu nowej linii tramwajowej od pętli Czerwone Maki w kierunku Skawiny?
  3. Jakie działania wykonawca musi podjąć w ciągu 22 miesięcy od podpisania umowy w ramach realizacji projektu?
Tramwaj MPK Kraków
Tramwaj MPK Kraków

Koniczna rozbudowa

Przetarg dotyczył opracowania koncepcji rozbudowy ulicy Bunscha, budowy ulicy Humboldta oraz budowy nowej linii tramwajowej i tras rowerowych. Inwestycja, której realizatorem jest ZIM, ma ułatwić poruszanie się w południowo-zachodniej części Krakowa.

Rzecznik ZIM Jan Machowski poinformował w poniedziałek, że zadaniem zwycięzcy przetargu będzie zaproponowanie kilku wariantów koncepcji tej inwestycji, spośród których wskazane zostanie rozwiązanie do dalszych prac. W oparciu o wariant preferowany złożony będzie wniosek do decyzję środowiskową. W ramach tego postępowania przeprowadzone będą konsultacje społeczne.

Zgodnie z warunkami postępowania wykonawca będzie miał 22 miesiące, licząc od podpisania umowy, na kompletną realizację zadania, a więc zaproponowanie wariantów koncepcji, uzyskanie wszelkich uzgodnień, wskazanie rozwiązania optymalnego, przygotowanie i złożeniem materiałów do uzyskania decyzji środowiskowej i uzyskanie tej decyzji.

Zgodnie z założeniem ulica Bunscha ma zostać rozbudowana na odcinku ok. 1,4 km. Na jej przedłużeniu ma powstać ulica Humboldta o długości ok. 1,3 km. Następnie na odcinku od ul. księdza Trockiego do węzła autostradowego A4 Kraków – Skawina ma zostać rozbudowana ul. Skotnicka (ok. 1 km).

Wzdłuż tych wszystkich elementów układu drogowego powstanie nowa linia tramwajowa. Jej początek wyznacza pętla Czerwone Maki. W przypadku komponentu tramwajowego rozważane są dwie opcje: pierwsza to budowa linii wzdłuż ulic Bunscha, Humboldta i Skotnickiej do pętli wraz z terminalem i parkingiem, który miałby być zlokalizowany w rejonie węzła autostradowego, po jego wschodniej lub zachodniej stronie. W ramach drugiej opcji, linia tramwajowa kończyłaby się pętlą i parkingiem P+R w rejonie rozjazdu z przyszłą linią do os. Kliny, po zachodniej stronie Szpitala im. Babińskiego.

W ramach całego zadania wybudowane mają zostać także drogi rowerowe, chodniki i przystanki autobusowe. Ponadto przebudowane będą skrzyżowania, a także wybudowana lub przebudowana infrastruktura podziemna.(PAP)

Komentarze