Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kraków: Tramwaj połączy Krowodrzę z Górką Narodową

infotram
01.03.2013 11:28
0 Komentarzy

W tym roku ma powstać szczegółowa koncepcja linii tramwajowej z pętli Krowodrza Górka do ulicy Bociana oraz koncepcja estakady w ciągu ul. Opolskiej. Na pierwsze zadanie w budżecie miasta zarezerwowano 800 tysięcy zł, a na drugie – 200 tys. zł. – Inwestycje transportowe w północnej części Krakowa, zarówno w układzie drogowym, jak i tramwajowym, są dla nas priorytetem – zaznacza wiceprezydent Krakowa Tadeusz Trzmiel.
W urzędzie zdają sobie sprawę, że po wybudowaniu linii tramwajowej na Ruczaj obecnie głównym zadaniem jest lepsze skomunikowanie poprzez linię tramwajową Krowodrzy Górki z Górką Narodową, gdzie w ostatnich latach powstało wiele nowych bloków mieszkalnych. Z nowej linii tramwajowej mogliby korzystać m.in. mieszkańcy ulic: Pachońskiego, Siewnej, Kuźnicy Kołłątajowskiej i Banacha.
– W tym roku zostanie ogłoszony przetarg na koncepcje nowej linii tramwajowej i estakady w ciągu ul. Opolskiej, w miejscu gdzie linia będzie przecinać tę ulicę – informuje Piotr Hamarnik z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.
Budowa linii tramwajowej do Górki Narodowej znalazła się na liście inwestycji wskazanych przez urząd do dofinansowania unijnego w latach 2014 – 2020. Pierwszy etap inwestycji ma objąć budowę linii tramwajowej z obecnej pętli Krowodrza Górka do torów kolejowych w rejonie ul. Bociana (ok. 3 km;szacunkowy koszt – ok. 180 mln zł). Drugi etap to przedłużenie trasy tramwajowej do osiedla Górka Narodowa Zachód (ok. 1,6 km;koszt ok. 100 mln zł). Do tego trzeba pozyskać tereny dla obu etapów za ok. 51 mln zł. – W przyszłym roku chcielibyśmy uzyskać decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla pierwszego etapu i być może pod koniec przyszłego roku udałoby się ten etap rozpocząć – mówił nam niedawno wiceprezydent Trzmiel. Wzdłuż nowej linii planowane są parkingi park&ride (zostaw auto i przesiądź się do tramwaju), co ma ułatwić dojazd do centrum Krakowa z sąsiednich gmin – Zielonek i Michałowic.

Komentarze