Kontrowersje wokół przewozu 60 wagonów metra z Warszawy do Kijowa
Kijowskie Metro (КП „Київський метрополітен”) ogłosiło zakończenie przetargu na transport 60 wagonów metra z Warszawy do Kijowa. Wybór firmy przewozowej odbył się zgodnie z ukraińską ustawą „O zamówieniach publicznych” poprzez elektroniczny system przetargowy „Prozorro”.
Zwycięska firma spełniła wszystkie wymogi określone w dokumentacji przetargowej, a proces ten został zatwierdzony przez Państwową Służbę Audytorską Ukrainy (DASU), która nie znalazła nieprawidłowości w przeprowadzeniu zamówienia.
Spis treści:
- Jakie były główne wymagania techniczne dotyczące transportu wagonów metra z Warszawy do Kijowa?
- W jaki sposób Kijowskie Metro zareagowało na uwagi Państwowej Służby Audytorskiej Ukrainy dotyczące kosztu transportu
- Jakie trudności napotkano podczas porównywania ofert przetargowych według metody audytorskiej stosowanej przez DASU?
Wymogi dla przewoźnika
Firma przewozowa musiała spełnić szereg warunków, aby zapewnić bezpieczny transport wagonów metra. Wymogi te obejmowały:
- Przewóz sześciu wagonów jednocześnie, co wymagało odpowiedniej liczby pojazdów z platformami.
- Platformy musiały spełniać specjalistyczne wymagania techniczne, w tym posiadać odpowiednie kanały dopasowane do kół wagonów metra.
- Przewoźnik musiał posiadać kierowców z uprawnieniami do transportu specjalistycznych ładunków zgodnie z przepisami UE.
- Wybór i uzgodnienie trasy przewozu musiało być skoordynowane z organami ścigania zarówno w Polsce, jak i na Ukrainie.
- Transport musiał być nadzorowany przez pojazdy specjalistyczne z sygnałami świetlnymi.
Koszt i procedura przetargowa
Całkowity koszt przewozu został obliczony na podstawie specyfiki ładunku, długości wagonów (20 m każdy), wymagań technicznych i konieczności ubezpieczenia. Był to pierwszy tego rodzaju transport wagonów metra, a wagony przewożono w całości, każdy o wadze około 31 ton. Ze względu na specyficzne wymogi, koszt transportu został precyzyjnie oszacowany zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Reakcja na uwagi Państwowej Służby Audytorskiej
Po wstępnych uwagach DASU dotyczących rzekomo zawyżonego kosztu transportu, Kijowski Metro zwrócił się do źródeł, na które powoływała się służba audytorska. Okazało się, że firma, na którą powoływała się DASU, jest jedynie spedytorem i nie dysponuje własnym transportem, co uniemożliwiało obiektywne porównanie ofert. W wyniku tego Kijowski Metro uznało, że metoda porównawcza DASU była niekompletna i wprowadzała w błąd.
Kijowskie Metro przedstawiło wszystkie niezbędne dokumenty i wyjaśnienia podczas kontroli, jednak nie zostały one uwzględnione w końcowym raporcie audytorskim. Dlatego opublikowane przez DASU informacje uznano za niepoprawne i manipulacyjne.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze