Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Konsorcjum Siemens Mobility-Stadler zmodernizuje metro w Lizbonie

infotram
10.05.2021 11:15
0 Komentarzy

Konsorcjum Siemens Mobility i Stadler dostarczy najnowocześniejszy system sterowania pojazdów oraz nowe pociągi metra dla Lizbony. W ramach wartego blisko 115 mln euro kontraktu Stadler zapewni 14 trzywagonowych pociągów metra, a Siemens Mobility zainstaluje system sterowania pociągiem CBTC Trainguard MT na niebieskiej, żółtej i zielonej linii oraz w 70 istniejących i 14 nowych pociągach.

– Jesteśmy dumni, że zostaliśmy wyznaczeni do modernizacji i optymalizacji metra w Lizbonie. Nasz system CBTC zwiększy niezawodność, dostępność i wydajność usług świadczonych przez metro, spełniając jednocześnie wysokie standardy jakości i bezpieczeństwa wymagane przez operatora. Cieszymy się, że możemy wnieść naszą technologię i know-how do tego ważnego projektu mobilności, który zwiększy doświadczenie pasażerów mieszkańców Lizbony – powiedział Andre Rodenbeck, CEO Rail Infrastructure w Siemens Mobility.

Umowa obejmuje szkolenie techniczne w zakresie obsługi i konserwacji, a także konserwację zapobiegawczą i naprawczą całego sprzętu przez pierwsze trzy lata, oraz dostawę części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych do konserwacji zapobiegawczej przez kolejne dwa lata. Uzgodniony okres dostaw to 77 miesięcy, z planowanym wstępnym odbiorem na 2027 r.

Czternaście pociągów składających się z trzech wagonów będzie początkowo wyposażonych w CBTC GoA2, ale będzie można je zaktualizować do wersji GoA4, aby w przyszłości usługa mogła zostać w pełni zautomatyzowana.

Pociągi napędzane trzecią szyną o napięciu 750 V. Pojazdy o długości 49,6 mi szerokości 2,78 m będą miały 90 miejsc siedzących, dwa miejsca dla osób na wózkach inwalidzkich oraz 450 miejsc stojących. Nowy tabor zwiększy komfort i dostępność dla pasażerów, a także zapewni lepszą komunikację, bezpieczeństwo i systemy nadzoru wideo.

Rozwiązanie Siemens Mobility CBTC Trainguard MT jest najczęściej stosowanym systemem automatycznego sterowania pociągiem na świecie, używanym m.in. w São Paulo, Buenos Aires oraz Paryżu, Pekinie i Nowym Jorku.

Komentarze