Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Koniec ograniczenia prędkości na trasie Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. Wiemy od kiedy

infotram
01.07.2025 14:30
0 Komentarzy

Od środy, 2 lipca 2025 roku, pasażerowie tramwajów linii 2, 7 i 8 mogą odetchnąć z ulgą. Na odcinku torowiska między Basenem Górniczym a przystankiem Hangarowa w obu kierunkach przestaje obowiązywać wprowadzone wcześniej ograniczenie prędkości do 10 km/h.

Informację tę przekazał rzecznik prasowy Tramwajów Szczecińskich, Wojciech Jachim.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie działania planują władze Szczecina, aby zapobiec podobnym uszkodzeniom torowisk w przyszłości?
  2. Czy w najbliższym czasie przewidziane są kontrole stanu technicznego innych odcinków Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju?
  3. Jakie są plany dotyczące modernizacji najbardziej zdegradowanych torowisk, takich jak trasa przy ulicy Matejki?
Tramwaj w Szczecinie
Tramwaj w Szczecinie/foto: UM Szczecin

Przyczyny wprowadzenia ograniczenia

Ograniczenie prędkości zostało wprowadzone 25 czerwca 2025 roku po wykryciu podczas przeglądu technicznego torowiska nadmiernej ilości pęknięć na spawach łączących szyny. Uszkodzenia zlokalizowano w dwudziestu miejscach na trasie Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju między przystankami Basen Górniczy a Hangarowa. Aby uniknąć dalszego pogorszenia stanu infrastruktury i zapewnić bezpieczeństwo, zdecydowano się na natychmiastowe zmniejszenie prędkości tramwajów do 10 km/h.

Prace naprawcze i ich przebieg

Naprawą torowiska zajęły się specjalistyczne brygady spawalnicze, które prowadziły prace nocami, aby jak najmniej wpływały na codzienny ruch tramwajów. Dzięki ich działaniom udało się usunąć usterki i przywrócić pierwotne prędkości eksploatacyjne torowiska zgodnie z planem na 2 lipca 2025 roku.

Wpływ na pasażerów

Wprowadzenie ograniczenia prędkości spowodowało znaczne wydłużenie czasu przejazdu na wspomnianym odcinku, co skutkowało opóźnieniami w kursowaniu tramwajów linii 2, 7 i 8. Pasażerowie musieli liczyć się z opóźnieniami sięgającymi nawet 15 minut . Przywrócenie normalnych warunków eksploatacji torowiska powinno znacząco poprawić punktualność i komfort podróży.

Problemy z torowiskami w Szczecinie

Warto zauważyć, że to nie pierwszy przypadek problemów z torowiskami w Szczecinie. Na przykład torowisko na ulicy Matejki od lat czeka na niezbędny remont. Jest w tak złym stanie, że tramwaje mogą jeździć po nim z prędkością co najwyżej 10 km/h. Doraźne naprawy nie przyniosły oczekiwanych rezultatów, a komfort podróży jest coraz gorszy.

Miejmy nadzieję, że zakończone prace naprawcze na trasie Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju przyniosą trwałą poprawę i podobne problemy nie będą się powtarzać w przyszłości.

Komentarze