Koniec dostaw dla MPK Częstochowa. Będą kary
Zakończyły siędostawy Twisów dla MPK Częstochowa. Ale to nie koniec. Przewoźnik zapowiadauruchomienie procedury, związanej z naliczaniem i egzekwowaniem kar zanieterminowe dostawy. Mogą one sięgać równowartości jednego składu.
Umowa na dostawę tramwajów została podpisana w styczniu 2018roku. Pierwszy wagon dotarł do Częstochowy w marcu br. Pierwotnie Twisty natrasy miały wyjechać na przełomie 2019 i 2020 roku. Tak się jednak nie stało. Stąddecyzja o uruchomieniu kar dla producenta. Dostawy zaplanowano na okres od majado października. Ale 2019 roku. A to oznacza prawie roczne opóźnienie wrealizacji kontraktu.
Zapisy umowne nie umożliwiają dostawy dodatkowego wagonu dlaMPK. W grę wchodzą bowiem rozliczenia finansowe, z których przewoźnik będziechciał skorzystać. Wszystko zatem wskazuje na to, że PESA będzie musiała karyzapłacić, choć można spodziewać się, że nie bez walki.
Na pocieszenie warto dodać, że Częstochowa ma teraz jeden znajnowocześniejszych parków taborowych w Polsce. TWIST II to tramwaj ze 100%udziałem niskiej podłogi. Zastosowane w nim rozwiązania techniczne są wypadkowąwieloletnich doświadczeń zebranych w czasie eksploatacji pojazdówwcześniejszych generacji. Jak wiadomo w Częstochowie eksploatowane były jużwagony dostarczone przez PESĘ. To Twisty pierwszej generacji.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze