Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Koniec dostaw dla MPK Częstochowa. Będą kary

infotram
21.09.2020 11:45
0 Komentarzy

Zakończyły siędostawy Twisów dla MPK Częstochowa. Ale to nie koniec. Przewoźnik zapowiadauruchomienie procedury, związanej z naliczaniem i egzekwowaniem kar zanieterminowe dostawy. Mogą one sięgać równowartości jednego składu.

Umowa na dostawę tramwajów została podpisana w styczniu 2018roku. Pierwszy wagon dotarł do Częstochowy w marcu br. Pierwotnie Twisty natrasy miały wyjechać na przełomie 2019 i 2020 roku. Tak się jednak nie stało. Stąddecyzja o uruchomieniu kar dla producenta. Dostawy zaplanowano na okres od majado października. Ale 2019 roku. A to oznacza prawie roczne opóźnienie wrealizacji kontraktu.

Zapisy umowne nie umożliwiają dostawy dodatkowego wagonu dlaMPK. W grę wchodzą bowiem rozliczenia finansowe, z których przewoźnik będziechciał skorzystać. Wszystko zatem wskazuje na to, że PESA będzie musiała karyzapłacić, choć można spodziewać się, że nie bez walki.  

Na pocieszenie warto dodać, że Częstochowa ma teraz jeden znajnowocześniejszych parków taborowych w Polsce. TWIST II to tramwaj ze 100%udziałem niskiej podłogi. Zastosowane w nim rozwiązania techniczne są wypadkowąwieloletnich doświadczeń zebranych w czasie eksploatacji pojazdówwcześniejszych generacji. Jak wiadomo w Częstochowie eksploatowane były jużwagony dostarczone przez PESĘ. To Twisty pierwszej generacji.

Komentarze