Komplet Elektronów dla Lwowa
Rozpoczął się proces przekazywania do Lwowa dziesiątego, ostatniego z zakupionych przez miasto, pięcioczłonowych niskopodłogowych tramwajów „Electron”.
Następnie zgodnie z procedurą nowy wagon musi przejść m.in. badania właściwości jezdnych oraz układów hamulcowych. W tym procesie zostanie wyposażony w urządzenia automatycznego systemu płatności za przejazd i otrzyma numer inwentarzowy.
Przy wsparciu EBI
„Po przeprowadzeniu wszystkich prac przygotowawczych tramwaj będzie mógł kursować na linii – głównie na trasie nr 8, która łączy Sichów z centralną częścią miasta. Na tej trasie kursuje 9 podobnych tramwajów, otrzymanych w tym roku i w latach poprzednich” – poinformował Lviv Electrotrans.
Przypomnijmy, że odnowa taboru Lviv Electrotrans LLP odbywa się ze środków kredytowych Europejskiego Banku Inwestycyjnego (EBI). Stało się to możliwe dzięki udziałowi Lwowa w projekcie „Miejski transport publiczny Ukrainy”, będącym ramową pożyczką z EBI. W ramach projektu miasto otrzymało pożyczkę w wysokości 17,4 mln euro na zakup dziesięciu pięcioczłonowych tramwajów.
Umowa na dostawę tych tramwajów została zawarta przez LKP „Lvivelectrotrans” we wrześniu 2020 roku. Przewiduje zakup części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych, sprzętu i narzędzi do konserwacji i naprawy wagonów. Zgodnie z harmonogramem pierwsza dostawa tramwajów miała nastąpić w czerwcu 2022 r., ale pierwsze trzy tramwaje miasto otrzymało wcześniej – w grudniu 2021 r. Trzy kolejne tramwaje dostarczono w 2022 r., dwa w 2023 r. i dwa kolejne w 2024 r.
Projekt „Miejski transport publiczny Ukrainy” realizowany jest przez Ministerstwo Rozwoju Gmin, Terytoriów i Infrastruktury Ukrainy wspólnie z Ministerstwem Finansów Ukrainy, władzami miast i przedsiębiorstwami komunalnymi. Wsparcie techniczne w wysokości 3,5 mln euro zapewniła projektowi Unia Europejska.
Tramwaj „Electron” T5L641 to pięcioczłonowy, jednoprzestrzenny, komfortowy wagon z systemem klimatyzacji, o obniżonym poziomie wibracji i hałasu, którego poziom techniczny odpowiada współczesnym europejskim wymaganiom dla miejskich pojazdów elektrycznych. Szerokie drzwi i niski poziom podłogi pozwalają przyspieszyć wsiadanie i wysiadanie pasażerów, co jest szczególnie wygodne dla pasażerów z dziećmi i osób o ograniczonej sprawności ruchowej.
Liczba miejsc siedzących wynosi 58, a całkowita pojemność pasażerska wynosi 250 osób.
Podłoga samochodu w rejonie drzwi kabiny wyposażona jest w system ogrzewania, który zapobiega oblodzeniu i zamarzaniu śniegu w okresie zimowym. Specjalna powłoka okienna zatrzymuje ciepło w zimnych porach roku i odbija promienie ultrafioletowe słońca w upale. Tramwaj wyposażony jest w zewnętrzne i wewnętrzne kamery wideo umożliwiające panoramiczny widok: kabiny pasażerskiej, obszarów w pobliżu drzwi pasażerskich i obszaru za wagonem, co zapewnia szersze pole widzenia i kontrolę motorniczego nad sytuacją na drodze, wsiadaniem i wysiadania pasażerów.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze