Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kampania 2024: Metro nie może być kolejką dojazdową

infotram
19.03.2024 10:45
0 Komentarzy

Kandydat na prezydenta Warszawy Janusz Korwin-Mikke ocenił, że metro nie może pełnić funkcji kolejki dojazdowej.

Potrzebna jest obwodnica metra – linia, która jeżdżąca dookoła pod centrum miasta – stwierdził.

Na peryferie tramwaje

„Nie może być tak, żeby metro pełniło funkcję kolejki dojazdowej. Metro powinno być pod centrum Warszawy, a na peryferiach powinny być tramwaje” – powiedział podczas poniedziałkowej konferencji Korwin-Mikke.

Zaznaczył, że wprawdzie w Ameryce ostatni tramwaj został już dawno wycofany, ale w roli kolejki dojazdowej mogą być one stosowane.

„Na peryferiach ziemia jest tania. Tam zamiast kopać metro można puszczać tramwaje” – ocenił.

„Potrzebujemy obwodnicy metra – linii metra, która krąży w kółko pod centrum” – podkreślił. Zauważył, że tłumy w metrze są tylko w centrum, a później im dalej od centrum to robi się pusto. Podkreślił, że nie będzie oczywiście przebudowywał tych linii, które są, ale na przyszłość zamiast rozbudowywać metro na peryferie, trzeba zrobić metro pod centrum.

Kandydat na prezydenta Warszawy Janusz Korwin-Mikke ocenił, że metro nie może pełnić funkcji kolejki dojazdowej.
Metro w Warszawie

Podkreślił również, że trzeba budować więcej parkingów w centrum.

„Chcemy żeby ludzie jeździli samochodami, bo tak jest szybciej. Głównym środkiem komunikacji w mieście ma być samochód, a nie autobus, nie tramwaj czy hulajnoga” – dodał. (PAP)

Komentarze