Kampania 2018: W Gdańsku o tramwajach

Kampania wyborczajeszcze trwa. Kandydat Zjednoczonej Prawicy na prezydenta Gdańska KacperPłażyński zapewnił w środę, że w przypadku zwycięstwa wyborczego, jedną zkluczowych spraw, jaką się zajmie będzie naprawa funkcjonowania transportupublicznego w mieście.
„Niestety ta propaganda sukcesu, z którą mieliśmy do tejpory do czynienia w zakresie korzystania z transportu publicznego w Gdańskuprzez pana prezydenta Pawła Adamowicza, jest po prostu jest mijaniem się zprawdą, o czym mówią konkretne liczby. Co siedem lat miasto Gdańska zlecaraporty nt. wykorzystania sposobów mobilności w mieście Gdańsku. Na przestrzenilat 2009-16 z tego raportu wynika, że o sześć procent spadł współczynnikkorzystania z transportu zbiorowego w Gdańsku” – podkreślił Płażyński podczasbriefingu prasowego na pętli tramwajowej Łostowice-Świętokrzyska.
Jego zdaniem, w innych miastach w Polsce tendencja jestodwrotna tzn. przybywa osób korzystających z transportu publicznego. „Towynika z tego, że nie ma w Gdańsku komu jeździć autobusami i tramwajami. Odpoczątku roku z miejskiej spółki Gdańskie Autobusy i Tramwaje (GAiT) zwolniłosię kilkudziesięciu kierowców autobusów i nie jest łatwo ich zastąpić. GdańskieAutobusy i Tramwaje tłumaczą się, że jest trudna sytuacja na rynku. Ci ludziejednak nie znikają, ale zatrudniają się w konkurencji, gdzie są lepsze warunkipracy, płacy i normalna atmosfera” – uważa Płażyński.
W jego ocenie, w GAiT ma miejsce „przerostbiurokracji” i „fatalne zarządzanie”. „A to powoduje, że mysię spóźniamy do szkoły, pracy, na randki. Transport publiczny to przecieżjeden z kluczowych segmentów życia w mieście. Poprawa warunków pracy i płacy współce GAiT musi się radykalnie poprawić” – zaznaczył polityk PiS.
Płażyński podkreślił, że niezbędne jest dofinansowanie GAiT.W związku z tym zaproponował rozwiązanie umowy między miastem Gdańsk a SaurNeptun Gdańsk (SNG), spółką odpowiedzialną za gdańską sieć kanalizacyjną iwodociągową. „Kompetencje SNG zostaną przekazane do spółki miejskiej GIWK,która jest właścicielem całej infrastruktury infrastrukturywodociągowo-kanalizacyjnej. I na tej podstawie ok. 12 milionów złotychoszczędności trafi do GAiT, żeby polepszyć sytuację finansową tej spółki, wzakresie płacowym dla kierowców, motorniczych, mechaników” – wyjaśnił.
„Obiecuję, że transport publiczny podczas mojejkadencji, to będzie jedna z kluczowych spraw, która zostanie w Gdańskunaprawiona. I zostanie naprawiona tak, że znowu ludzie zaczną się przesiadać zsamochodów do autobusów, tramwajów i wszystkich będzie nam się w Gdańsku żyłowygodniej i bardziej komfortowo” – zadeklarował.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze