Kampania 2018: III linia metra jak najszybciej
Za jak najszybsząbudową w stolicy III linii metra opowiedzieli się w piątek warszawscy politycyPiS. Ich zdaniem plany budowy linii do stacji metra Gocław powinny zostaćprzyspieszone; ocenili też, że pozwalają na to środki, które ma do dyspozycjimiasto.
„Naszym zdaniem metro na Gocław powinno być szybciej,prace koncepcyjne czy projektowe powinny się wcześniej rozpocząć i to metropowinno być znacznie szybciej niż w 2030 roku” – podkreślił poseł PiSPaweł Lisiecki na wspólnej konferencji prasowej z radnymi Pragi-PołudnieDariuszem Lasockim, Markiem Borkowskim i Mariolą Gac.
„Naszym zdaniem pozwalają na to środki, które ma miastostołeczne Warszawa, stąd nasze zdziwienie, że kandydat na prezydenta stolicyRafał Trzaskowski w ten sposób podchodzi do tego tematu” – dodał.
Lisiecki symbolicznie przekreślił afisz z napisem”Metro Gocław 2030″ i dopisał obok słowa: „Metro szybciej”.
Borkowski pytany przez PAP, skąd wzięła się ta data,wyjaśnił, że „rok 2030 przewijał się w doniesieniach medialnych związanychz hipotetycznymi planami budowy III linii metra”.
W środę kandydat PO i Nowoczesnej na prezydenta RafałTrzaskowski zapowiedział m.in. rozbudowę I linii metra poprzez zbudowaniestacji na placu Konstytucji i Muranowie oraz dobudowanie za końcową stacjąMłociny jednej lub dwóch stacji; dalsze prace budowlane na II linii metra irozważenie przedłużenia jej z Targówka na Białołękę, a także prace nad budowąIII linii metra od obecnej stacji II linii metra Stadion, gdzie znajduje siędodatkowy peron, i pociągnięcie tej nitki na Gocław. Trzaskowski nie podał żadnychterminów.
W ocenie Lasockiego dla mieszkańców Gocławia metro jest to”paląca sprawa”. Jak zauważył, ta część miasta jest „jednym znajwiększych placów budowy w Warszawie i w Polsce”, gdzie mieszka ok. 80tys. osób, a wkrótce będzie 100 tys. „Mieszkańcy optują za tym, żebyodkorkować Gocław” – podkreślił poseł.
„Jesteśmy za tym, aby wcześniejsze plany związane zbudową tej odnogi do stacji metra Gocław zostały przyspieszone” -oświadczyła Gac.
Borkowski podkreślił, że piątkowy briefing prasowyzorganizowano nad „zbudowanym już peronem, który od trzech lat stoinieużywany, a był przeznaczony na tę inwestycję”.
„Wiemy, że metro jest +miastotwórczym+ czynnikiem,wiemy jaki boom inwestycyjny miał miejsce na Kabatach, gdzie znajduje się Ilinia metra, a teraz podobnie rozwija się Wola, czy ta część Pragi (wokół stacjiStadion) ” – zauważył radny.
Trzaskowski pytany przez PAP o słowa polityków PiS dot. IIIlinii metra, odparł, że „mieszkańcy Gocławia potrzebują jak najszybciejdobrego połączenia transportem szynowym z centrum miasta”.”Komunikacyjne potrzeby tej dzielnicy są duże, dlatego już obecnierealizowany jest projekt tramwaju na Gocław” – zauważył poseł PO.
Jak zaznaczył „tramwaj nie wyklucza budowy III liniimetra, która byłaby ważna dla całej Pragi Południe: tak samo dla Gocławia jak idla Grochowa”. „Ta linia jest szczególnie istotna dla węzłatransportowego Rondo Wiatraczna, obsługującego całą wschodnią aglomerację”- dodał.
W ocenie posła PO „podawanie konkretnej daty startubudowy III linii byłoby dziś nieodpowiedzialne”. „W tej chwili trwaprzecież kolejny etap budowy II linii metra – i na niej koncentruje się wysiłekfinansowy miasta” – podkreślił.
Trzaskowski zadeklarował, że „za kilka lat, gdy IIlinia będzie już gotowa, będziemy mogli rozpocząć przygotowania do budowy IIIlinii”. „Wiele zależy od tego, ile funduszy europejskich – i najakich warunkach – rządowi uda się wynegocjować w nowym budżecie unijnym”- mówił.
Tomasz Kunert z Urzędu Miasta Warszawa poinformował w piątekPAP, że budowa III linii jest w planach strategicznych miasta, natomiast niejest określone, kiedy będzie realizowana. „Nie ma żadnych dokumentów,które by określały, kiedy będziemy budowali ten fragment metra, nazywany IIIlinią” – podkreślił.
„Mamy studium wykonalności, które jest potrzebne dorozpoczęcia budowy III linii metra. Ta inwestycja jest w planachstrategicznych, bo umieszczamy ją w planach miejscowych i jest w studiumuwarunkowań zagospodarowania przestrzennego miasta” – dodał.
W jego ocenie przyszłość inwestycji zależy przede wszystkim”od finansów miasta i ewentualnego dofinansowania ze środkóweuropejskich”.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze