Kampania 2018: Efekt 10 linii metra

Połączenie liniikolejowych z istniejącymi nitkami metra oraz trasami tramwajowymi w jedną siećpozwoli na uzyskanie w Warszawie efektu 10 linii metra; podstawą jeststworzenie dogodnych węzłów przesiadkowych – mówili w piątek przedstawicielestołecznej Koalicji Ruchów Miejskich.
Przedstawiciele ruchów miejskich przekonywali na piątkowejkonferencji prasowej, że w bardzo prosty sposób można osiągnąć w stolicy”efekt” 10 linii metra i stworzyć w czasie jednej kadencji systempołączeń kolejowych z wykorzystaniem istniejącej infrastruktury.
Kandydatka Koalicji Ruchów Miejskich na prezydenta WarszawyJustyna Glusman podkreśliła, że metro to nic innego jak kolej pod ziemią. Jakmówiła warszawskie linie kolejowe mogłyby pełnić tę samą funkcję, co metro, aletrzeba je zintegrować z siecią transportu miejskiego. Jako przykład, jejzdaniem, braku zintegrowania sieci miejskiej komunikacji z koleją jest stacjaŚródmieście.
„To miejsce jest symbolem jak mało zintegrowany jesttransport kolejowy, metro, tramwaje i autobusy w Warszawie” – powiedziałaGlusman. Jak wskazywała, brakuje m.in. łącznika między stację kolejową iprzystankiem metra Centrum.
„Wygodne węzły przesiadkowe to jest podstawazintegrowanego transportu miejskiego” – podkreśliła Glusman. Jak mówiła,stacje kolejowe muszą być bezpieczne i łatwo dostępne dla osób z problemami zporuszaniem się, komunikacja kolejowa powinna być częstsza w godzinach szczytu,a ZTM i koleje powinny wprowadzić wzajemne uznawanie biletów.
Jan Mencwel ze stowarzyszenia Miasto Jest Nasze powiedział,że plan 10 linii metra w Warszawie składa się w 90 proc. z już istniejącejinfrastruktury. „Połączyliśmy linie metra, linie SKM i inne linie kolejoweprzebiegające przez Warszawę. Dodaliśmy tylko jedną, planowaną nowa linię. Jestto południowa linia obwodowa” – powiedział Mencwel.
„Gdybyśmy to wszystko traktowali jako jeden schemat,jedną sieć komunikacji kolejowej w Warszawie, można by właściwie mówić o 10liniach metra. Gdyby kolej była zintegrowana z całą siecią komunikacjimiejskiej, gdyby powstały dogodne przesiadki, to warszawska kolej przestałabybyć odwrócona plecami do miasta” – dodał.
Agnieszka Klembowska ze stowarzyszenia Sąsiedzi dla Wesołejzwracała uwagę, że SKM to „genialny, superszybki” środek komunikacjiw Warszawie. Ale – jak mówiła – jest też najbardziej nieprzewidywalnym sposobempodróży po stolicy ze względu na awarie taboru. Klembowska podkreślała też, żew tej chwili pociągi SKM jeżdżą dwa razy na godzinę, a to zdecydowanie zbytrzadko.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze