Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jest przetarg na II etap trasy tramwajowej do poznańskich Naramowic

infotram
01.10.2024 08:45
0 Komentarzy

Do 5 listopada będą przyjmowane oferty w ogłoszonym przetargu na wybór projektanta II etapu trasy tramwajowej łączącej centrum Poznania z Naramowicami – poinformował poznański magistrat.

W kwietniu 2022 r. udostępniono dla ruchu nową trasę tramwajową na Naramowice w północnej części Poznania. Budowa liczącego 3,3 km torowiska biegnącego od pętli Wilczak, u zbiegu ul. Słowiańskiej i Naramowickiej, do przystanku końcowego przy ul. Błażeja, trwała blisko dwa lata.

Spis treści:

  1. Do kiedy będą przyjmowane oferty w przetargu na wybór projektanta II etapu trasy tramwajowej na Naramowice w Poznaniu
  2. Jaki odcinek zostanie objęty II etapem budowy trasy tramwajowej na Naramowice?
  3. Jakie są korzyści związane z budową II etapu trasy tramwajowej na Naramowice, według prezydenta Poznania Jacka Jaśkowiaka?
Tramwaj na Naramowice
Tramwaj na Naramowice

II etap

Podczas otwarcia inwestycji prezydent Poznania Jacek Jaśkowiak wyraził nadzieję, że w ciągu dwóch lat rozpoczną się prace przy drugim etapie budowy trasy obejmującym połączenie linii od pętli Wilczak – przez ulice Szelągowską i Garbary – do Małych Garbar.

W poniedziałek poznański magistrat poinformował, że działająca w imieniu samorządu spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie ogłosiła przetarg, który ma wyłonić projektanta drugiego etapu trasy na Naramowice.

Tramwaj na Naramowice
Tramwaj na Naramowice

„W ramach drugiego etapu budowy trasy tramwajowej na Naramowice powstaną bądź zostaną przebudowane torowiska tramwajowe na odcinku ponad 3 km i prawie 5 km dróg. Inwestycja ma już decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach i opracowany Program Funkcjonalno-Użytkowy” – podano w komunikacie.

W informacji zaznaczono, że w czerwcu poznańska rada miasta zabezpieczyła pieniądze na sfinansowanie projektu trasy.

Magistrat zaznaczył, że według planów, w ramach II etapu samorząd chce także zmiany przebiegu torowiska na odcinku Małe Garbary Wolnica. „Konieczne jest takie przygotowanie jego geometrii, by w przyszłości inwestycje tramwajowe mogły zostać zrealizowane w ul. Solnej i na dalszym fragmencie ul. Garbary” – wskazano.

Tramwaj na Naramowice
Tramwaj na Naramowice

Zadaniem projektanta ma być także m.in. analiza wariantów realizacji zadania, przeprowadzenie inwentaryzacji zieleni czy sprawdzenie możliwości optymalizacji układu komunikacyjnego.

„Wybrana firma zbada też, czy – w związku z możliwymi modyfikacjami dotychczas zaprojektowanego układu torowego – konieczne będzie uzyskanie dodatkowej decyzji środowiskowej dla rejonu pętli Wilczak i placu Wielkopolskiego. Na wstępnym etapie prac przeanalizuje również możliwość zmiany przekroju ul. Szelągowskiej z uwzględnieniem planowanego układu drogowego, by jak największa liczba drzew została zachowana” – podał magistrat.

Cytowany w komunikacie prezydent Jaśkowiak podkreślił wagę budowy II etapu trasy tramwajowej na Naramowice dla mieszkańców północnej części Poznania. „Prościej będzie dostać się tam tramwajem niż samochodem. To z kolei ograniczy emisję zanieczyszczeń. Poprawi się także bezpieczeństwo wszystkich użytkowników ruchu, w tym przede wszystkim osób z niepełnosprawnościami, pieszych oraz rowerzystów” – zapewnił.

W informacji magistratu podano, że na realizację kontraktu wybrana w postępowaniu firma będzie miała 1 tys. dni od momentu podpisania umowy. Oferty w ogłoszonym przetargu będą przyjmowane do 5 listopada.(PAP)

Komentarze