Jedna oferta na krótkie wagony dla Tramwajów Śląskich
Bez niespodzianki w przetargu Tramwajów Śląskich na zakup niskopodłogowych, jednoczłonowych wagonów tramwajowych.
Wpłynęła tylko jedna oferta.
Spis treści:
- Która firma złożyła ofertę na dostawę niskopodłogowych, jednoczłonowych wagonów tramwajowych w przetargu Tramwajów Śląskich?
- Jakie są wymagania dotyczące zamówienia na nowe tramwaje, takie jak ich długość i specyfikacja techniczna?
- Na jakiej podstawie będzie oceniana oferta w przetargu, i jakie kryterium jest brane pod uwagę?
Jedna oferta
Tramwaje chce dostarczyć Modertrans Poznań, który zaproponował kwotę 82.700.000,00 zł netto/101.721.000,00 brutto.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa 10 sztuk fabrycznie nowych tramwajów jednoczłonowych, dwukierunkowych, niskopodłogowych, o nowoczesnej konstrukcji i wysokiej jakości o długości nie mniejszej niż 13,5 m wraz z dostawą pakietu naprawczego i specjalistycznego sprzętu niezbędnego do eksploatacji wagonów.
Zamawiający wybierze spośród ofert nieodrzuconych, ofertę najkorzystniejszą, tj. z największą liczbą punktów na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w specyfikacji warunków zamówienia. 2. Kryterium oceny ofert będzie: – cena 100 %. 3. Punkty będą przyznawane według następującej zasady: 1 % = 1 punkt. 4. Oferta z najniższą ceną brutto = 100 punktów.
Tramwaje tego producenta znajdują się już w taborze TŚ; w wersji dwukierunkowej obsługują m.in. historyczną linię nr 38 w Bytomiu – w weekendy na przemian z wozami zabytkowymi.
Tamte wagony spółka współfinansowała funduszami europejskimi poprzedniej perspektywy, gdy kupiła łącznie 55 nowych pojazdów (45 z Pesy, 10 z Modertransu). Pod kątem obecnej perspektywy Tramwaje Śląskie ogłosiły 18 czerwca br. dwa przetargi. W mniejszym oferty otwarto w piątek; w większym mają zostać otwarte w poniedziałek.
Przedmiotem większego zamówienia jest dostawa 40 nowych, przegubowych tramwajów jednokierunkowych i dwukierunkowych, wieloczłonowych, niskopodłogowych o długości minimalnej 22 metry i nie większej niż 25 metrów, z dostawą pakietu naprawczego i specjalistycznego sprzętu niezbędnego do eksploatacji.
Kryterium oceny ofert w 100 proc. będzie cena. Termin wykonania całego zamówienia ustalono na 42 miesięcy od daty podpisania umowy. Tramwaje Śląskie w tym przetargu zastrzegły możliwość skorzystania z prawa opcji zamówienia do 25 kolejnych nowych tramwajów jednokierunkowych o długości 25 metrów, o takich samych parametrach i wyposażeniu – z dostawą do 24 miesięcy od zamówienia.
W większym zamówieniu TŚ chcą zamówić 30 wagonów jednokierunkowych oraz 10 wagonów dwukierunkowych. Pojemność ma wynosić co najmniej 155 pasażerów, w tym minimum 38 miejsc siedzących. Udział niskiej podłogi ma wynosić nie mniej niż 60 proc. długości podłogi przedziału pasażerskiego. Każdy z członów wagonu musi być podparty na co najmniej jednym wózku.
W mniejszym przetargu spółka zamawia 10 fabrycznie nowych tramwajów jednoczłonowych, dwukierunkowych, niskopodłogowych, o długości nie mniejszej niż 13,5 metra – również z pakietem naprawczym i sprzętem do eksploatacji wagonów. Termin tego zamówienia to 18 miesięcy od daty podpisania umowy, nie później niż do 15 czerwca 2026 r.
Mniejsze wozy mają mieć pojemność co najmniej 90 pasażerów, w tym minimum 18 miejsc siedzących. Udział niskiej podłogi ma wynosić co najmniej 30 proc. długości podłogi przedziału pasażerskiego – w centralnej części wagonu.
W obu rodzajach zamawianych tramwajów wymagane są m.in. urządzenia klimatyzacyjne, defibrylatory, monitoring, ładowarki USB i internet dla pasażerów.
Większe zamówienie jest przewidziane do współfinansowania przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko (FENIKS) oraz w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności (KPO) obecnej perspektywy finansowej 2021-27, a mniejsze – jedynie środkami KPO.
W poprzedniej perspektywie Tramwaje Śląskie kupiły w bydgoskiej Pesie 40 nowych tramwajów wieloczłonowych o długości 25 m i 32 m, a w poznańskim Modertransie 15 mniejszych wagonów jednoczłonowych. Cały projekt zakładał też remonty ok. 100 km torowisk, budowę dwóch nowych odcinków linii oraz zakup sprzętu specjalistycznego.
Tramwaje Śląskie są jednym z największych operatorów sieci tramwajowych w Polsce. Spółka obsługuje blisko 30 linii w 12 miastach. Łączna długość torowisk ciągnących się od Zabrza na Górnym Śląsku po Dąbrowę Górniczą w Zagłębiu Dąbrowskim to ponad 340 km toru pojedynczego (w tym niespełna 30 km w zajezdniach).
TŚ należą do 12 miast Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Ponad 47 proc. udziałów mają Katowice, ponad 11,5 proc. – Sosnowiec, ponad 9,5 proc. – Bytom, a po ponad 8 proc. – Chorzów i Zabrze. Pozostałymi udziałowcami są: Czeladź, Dąbrowa Górnicza, Gliwice, Mysłowice, Ruda Śląska, Siemianowice Śląskie i Świętochłowice.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze