Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jakie nazwy dla 3 ostatnich stacji metra M2? Jest decyzja

infotram
30.08.2024 08:45
0 Komentarzy

Na sesji radni przyjęli uchwały zatwierdzające nazwy trzech nowych stacji metra linii M2 na Bemowie. Stacje będą nazywały się Karolin, Chrzanów i Lazurowa.

Radni byli jednomyślni i poparli proponowane przez Zarząd Transportu Miejskiego nazwy trzech nowych stacji na bemowskim odcinku metra linii M2.

Spis treści:

  1. Jakie były kryteria wyboru nazw dla nowych stacji metra na Bemowie, i czy rozważano inne nazwy przed podjęciem ostatecznej decyzji?
  2. W jaki sposób powstanie nowych stacji metra na Bemowie wpłynie na rozwój infrastruktury i dostępność komunikacyjną w tej części Warszawy?
  3. Czy są przewidziane jakieś dodatkowe inwestycje lub zmiany w związku z budową stacji Karolin, Chrzanów i Lazurowa, które mogą wpłynąć na codzienne życie mieszkańców tej dzielnicy?
12 lipca br. Wojewoda Mazowiecki wydał pozwolenie na budowę dotyczące II linii metra w Warszawie (III etap realizacji odcinka zachodniego) – stacji C02 (ul. Rayskiego/ ul. Szeligowska).
Stacja metra

Końcowe stacje

Stacja C01, zlokalizowana na zachodnim odcinku II linii metra na skrzyżowaniu ulic Sochaczewskiej i Połczyńskiej będzie nazywała się Karolin. Stacja C02, zlokalizowana w zachodnim odcinku II linii metra, w ciągu ulicy gen. Rayskiego – Chrzanów, a stacja C03 pomiędzy ulicami Górczewską, Lazurową i Witolda Doroszewskiego – Lazurowa.

Na prawie czterokilometrowym, bemowskim odcinku drugiej linii metra zaprojektowano trzy stacje. Stacja Lazurowa powstaje po południowo-wschodniej stronie skrzyżowania Lazurowej i Górczewskiej, między pętlą tramwajową a Lazurową. Stację Chrzanów zaplanowano pod ul. Rayskiego, w rejonie skrzyżowania z Szeligowską. Stacja Karolin znajduje się pod ul. Sochaczewską, po północnej stronie skrzyżowania z Połczyńską. Za nią budowane jest zaplecze techniczne dla całej linii – STP Karolin. Zakończenie wartego 1,9 mld zł kontraktu i oddanie go do użytku pasażerom planowane jest w 2026 roku.(PAP)

Komentarze