Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jak PESA buduje Fokstroty?

infotram
25.02.2014 11:43
0 Komentarzy

W ubiegłym tygodniu PESA zaprezentowała pierwszego Fokstrota dla Moskwy. Skoro wiemy już jak wygląda gotowy tramwaj pora przekonać się gdzie powstają tramwaje i jak przebiega ich montaż. W bydgoskiej fabryce trwa właśnie budowa kolejnych wagonów dla rosyjskiej stolicy. Jak zapewnia PESA całość produkcji jest wykonywana i nadzorowana przez wykwalifikowanych i certyfikowanych pracowników. Jak ciekawostkę możemy podać tu etap klejenia okien. Zadanie to w PESIE wykonywane jest przez określone osoby, która po przejściu właściwych szkoleń, mogą realizować prace na najwyższym poziomie. Bydgoska fabryka jest przygotowana na „wypuszczanie”jednego wagonu dziennie. Całość produkcji jest obecnie skomputeryzowana, tak, aby skomplikowane testy i badanie jakości produktu odbywało się sprawnie i zachowaniem wszelkich norm.

Budowa Fokstrotów dla MoskwyBudowa Fokstrotów dla MoskwyBudowa Fokstrotów dla MoskwyBudowa Fokstrotów dla Moskwy

Budowa Fokstrotów dla MoskwyBudowa Fokstrotów dla MoskwyBudowa Fokstrotów dla MoskwyBudowa Fokstrotów dla Moskwy

W każdym tramwaju dla Moskwy montowany jest nowoczesny system napędowy, zbudowany na bazie tranzystorów IGBT, a także silniki asynchroniczne, zapewniające płynną jazdę. Dzięki zastosowaniu wydajnych akumulatorów jazda tramwajem na krótkim odcinku możliwa jest także przy braku zasilania trakcyjnego. Bezpieczeństwo i komfort hamowania gwarantują najwyższej jakości hamulce elektrohydrauliczne. Fokstroty wyposażane są w system likwidowania poślizgu w trakcie rozruchu i hamowania. Powszechnie wiadomo, że PESA dba o bezpieczeństwo, stąd też w tramwajach za tę „działkę”odpowiada komputer pokładowy, który nadzoruje pracę ponad 20 sterowników systemów podległych. Podczas montażu tramwaju zużywa się 22 km przewodów elektrycznych. Specyfika rynku rosyjskiego wymaga dostosowania Fokstrotów do torowiska o rozstawie 1524 mm, spełniania tamtejszych norm oraz kursowania w temperaturach -40 – +40 stopni. Tramwaje wyposażane są w klimatyzację przedziału pasażerskiego. Każdy z wagonów wyposażany jest w systemy zaprojektowane w taki sposób, aby minimalizować koszty eksploatacji przez 30 lat. Wszystkie wagony, zanim opuszczą bramy fabryki przechodzą też szereg testów i prób, które mają zapewnić produkt najwyższej jakości. Więcej o Fokstrocie

 I efekt końcowy :)

Komentarze