Inspiro dla Warszawy już powstają. Jesienią testy
infotram
27.02.2012 20:33
0 Komentarzy
Inspiro dla Warszawy już powstają. Jesienią testy
Wiedeńska fabryka Siemensa produkuje pierwsze moduły pociągów Inspiro dla warszawskiego metra. Gotowe są surowe elementy konstrukcji wagonów. Przypomnijmy, że Metro Warszawskie Sp. z o.o., zamówiło 35 sześciowagonowych składów, które dostarczy konsorcjum składające się z firm globalnego koncernu Siemens oraz polskiego producenta pojazdów szynowych –firmy Newag. Pociągi Inspiro będą przewozić pasażerów zarówno pierwszej, jak i nowo budowanej drugiej linii warszawskiego metra. Główne zalety wybranej w przetargu konstrukcji to niskie zużycie energii oraz znaczące ułatwienia w zakresie obsługi i konserwacji pojazdów.
Inspiro dla Warszawy –testy już jesienią
W dniu 24 lutego 2012 roku w wiedeńskiej fabryce Siemensa w obecności przedstawicieli Warszawskiego Metra Sp. z o.o., Zarządu Transportu Miejskiego, Siemensa i Newagu odbyła się uroczysta prezentacja pierwszego modułu pociągu Inspiro. Warszawa będzie pierwszym miastem na świecie, wykorzystującym te nowoczesne pociągi. Dostawa pierwszego składu do Centrum Testowego Siemensa w Wildenrath Wegberg w Niemczech planowana jest na jesień 2012 roku, tak, aby przygotować go do przeprowadzenia procesu homologacji i testów w Polsce.
Jak informuje producent platforma Inspiro bazuje na integracji lekkich materiałów, z których produkowane są wagony, z nowoczesną technologią napędową. Pozwala to znacząco ograniczyć zużycie energii. Materiały wykorzystywane w produkcji wagonów podlegają recyklingowi w ponad 95%, co czyni składy jednymi z najbardziej ekologicznych rozwiązań na świecie. Nowa generacja wagonów metra jest ważną częścią zielonego portfolio Siemensa.
Bardzo ważną cechą wagonów Inspiro są także niskie koszty eksploatacji. Znacznie wydłużony został okres między okresowymi przeglądami. W związku z tym operator metra jest w stanie osiągnąć wyższą wydajność przewozu pasażerów przy niższych kosztach utrzymania pociągów. W rezultacie rośnie efektywność całego systemu funkcjonowania kolei podziemnej przy tej samej liczbie składów. Pociągi są przystosowane do jazdy z prędkością maksymalną 90 km/h.
Rozwiązanie przygotowane dla warszawskiego metra opiera się na sześciomodułowym, jednoprzestrzennym składzie. W każdym z wagonów zastosowano cztery pary drzwi o szerokości 1400 mm umieszczone po obu stronach. Dzięki temu pasażerowie mogą sprawniej i wygodniej wysiąść lub wsiąść na stacjach. Także wiele innych elementów zaplanowanych jest z myślą o komforcie podróży. Pociągi wyposażone będą w fotele, rozmieszczone wygodnie po obu stronach wagonu, co znacznie poprawi wykorzystanie przestrzeni wnętrza. Dodatkowo wszelkie urządzenia techniczne zostały przeniesione na zewnątrz pociągu, tak by maksymalnie zwiększyć powierzchnię dostępną dla pasażerów. Warszawskie pociągi Inspiro będą łączyć nowoczesną stylistykę i wysoki poziom technologiczny z tradycyjną kolorystyką i wystrojem charakterystycznym dla stołecznych środków komunikacji miejskiej. Wnętrza pojazdów będą odpowiadać wymogom i wytycznym stołecznego Zarządu Transportu Miejskiego.
Przypomnijmy, że umowę na dostawę Inspiro podpisano 2 lutego 2011 roku. Pierwsze nowe składy dojadą do stolicy w IV kwartale 2012 r., ostatnie w IV kwartale następnego roku.
Fabryka Siemensa w Wiedniu –światowe centrum produkcji pojazdów metra, pociągów i wagonów
Zakłady Siemensa w wiedeńskiej dzielnicy Simmering są światowym potentatem w produkcji wagonów, pociągów i pojazdów szynowych. To również ważny ośrodek konstrukcyjny inżynierii kolejowej Siemensa. Tu powstają najnowocześniejsze pojazdy przeznaczone m.in. dla komunikacji miejskiej. Tu jest też realizowany cały nadzór nad procesami, które obejmują całość produkcji, poczynając od procesów badawczo-rozwojowych, projektowych, poprzez prace inżynierskie, konstrukcję i montaż, aż po testy odbiorowe i logistykę. Pojazdy szynowe produkowane są ze stali nierdzewnej oraz dużych profili aluminiowych z zastosowaniem najnowocześniejszych technologii. Do spawania profili wagonów wykorzystywane są specjalne roboty o wysokiej wydajności.
Ostateczny montaż odbywa się w hali o powierzchni niemal 14000 m², wyposażonej w siedem linii montażowych, na których w jednym czasie mogą powstawać różne pojazdy. W ciągu roku mury zakładów opuszcza około 500 pojazdów. Wiedeńska fabryka Siemensa posiada bogatą, ponad 180-letnią historię i doświadczenie w projektowaniu i produkcji pojazdów szynowych. Początki jej istnienia sięgają czasów cesarskich, kiedy to pociągi wytwarzane były w ówczesnej 'K &K-Waggonfabrik’.
Zostało jeszcze 90% artykułu.
Aby czytać dalej, dołącz do subskrybentów TransInfo.pl już teraz!
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Masz już subskrypcję?
Więcej z Działu Kontrakty
Więcej z Działu Pasażer
Tramwaje nie dojadą do dworca Łódź Fabryczna
Pasażerza darmo
17.03.2025
Gdańsk: Tramwaje wracają na ul. 3-go Maja
Pasażerza darmo
17.03.2025
Tramwaje MPK Łódź wrócą na Dąbrowę. Pojedzie tam linia nr 13
Pasażerza darmo
04.03.2025
Łódź: Tramwaje linii 15 wracają na Stoki
Pasażerza darmo
03.03.2025
Zmiany w kursowaniu tramwajów MPK Łódź. Przebudowa wodociągu
Pasażerza darmo
12.02.2025
Tramwaje wróciły na ulicę Kołłątaja we Wrocławiu
Pasażerza darmo
10.02.2025
W weekend warszawskie metro ponownie nie dojedzie na Kabaty
Pasażerza darmo
07.02.2025
Tramwaje MPK Łódź nie pojadą na Stoki. Będą zastępcze autobusy
Pasażerza darmo
07.02.2025
Po tygodniowej przerwie tramwaje MPK Łódź wracają na Piotrkowską
Pasażerza darmo
30.01.2025
Zmiany w kursowaniu warszawskich tramwajów i metra. Pojadą rzadziej
Pasażerza darmo
30.01.2025
Awaryjna naprawa torowiska we Wrocławiu. Zmiany w komunikacji tramwajowej
Pasażerza darmo
27.01.2025
Tramwaje MPK Łódź nie jeżdżą ul. Piotrkowską
Pasażerza darmo
24.01.2025
W Hyundaiu zepsuły się hamulce. Zablokował centrum Warszawy
Pasażerza darmo
22.01.2025
W Bydgoszczy więcej kursów obsłużą tramwaje niskopodłogowe
Pasażerza darmo
21.01.2025
Tramwaje MPK Łódź nie pojadą ul. Gdańską
Pasażerza darmo
09.01.2025
Metro nie dojedzie do Bemowa. Pojadą autobusy
Pasażerza darmo
02.01.2025
Gdańsk uruchamia nocną sylwestrową linię tramwajową N0
Pasażerza darmo
31.12.2024
Elbląg uruchamia nocne tramwaje w sylwestrową noc
Pasażerza darmo
31.12.2024
MPK Wrocław zawiesza dwie linie tramwajowe
Pasażerza darmo
30.12.2024
Mikołajkowy tramwaj zapewni dojazd na Bydgoski Jarmark Świąteczny
Pasażerza darmo
06.12.2024
Gdańsk: Weekendowe prace na pętli Zaspa
09.11.2024
Więcej z Działu Prawo
Z młotkiem na tramwaj. W Szczecinie
27.12.2024
Zapłaci 5 tys. zł za jazdę tramwajem
23.08.2024
Na żądanie pasażera i poza przystankiem. MPK Kraków mówi stanowcze nie!
Prawoza darmo
30.12.2023
Próbował wepchnąć inne osoby pod pociąg metra. Szuka go Policja
Prawoza darmo
08.12.2023
Sprawca wypchnięcia z tramwaju w Rudzie Śląskiej zatrzymany
Prawoza darmo
24.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Nowa era paryskiego metra z nowymi składami MF19
Przewoźnicyza darmo
18.02.2025
Ołomuniec wycofuje tramwaje Astra i Tatra T3
Przewoźnicyza darmo
14.02.2025
MPK Kraków z kolejnymi używanymi tramwajami. Trzy GT8SU
Przewoźnicyza darmo
14.02.2025
Kijów zamówił trzy kolejne tramwaje od Tatra Yug
Przewoźnicyza darmo
08.02.2025
Grudziądz z kasą na 3 nowe tramwaje
29.01.2025
Więcej z Działu Producenci
Tramwaje Stadler Tramlink w Mediolanie. ATM modernizuje flotę
Producenciza darmo
20.02.2025
Oto TINA. Od Stadlera dla Rostocku
20.02.2025
Tramwaje Škoda debiutują w Bonn
11.12.2024
Komplet Elektronów dla Lwowa
18.03.2024
Więcej z Działu Infrastruktura
Trwa budowa metra na Bemowie
10.03.2025
Gdańsk zawiesza linię nr 4. Kursy wykona linia nr 2
Infrastrukturaza darmo
05.03.2025
Zajezdnia Tramwajów Warszawskich „Praga” ma 100 lat
Infrastrukturaza darmo
01.03.2025
Kraków zmodernizuje węzeł tramwajowy przy ul. Piłsudskiego
Infrastrukturaza darmo
27.02.2025
Komentarze