Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Inspiro dla Warszawy już powstają. Jesienią testy

infotram
27.02.2012 20:33
0 Komentarzy
Wiedeńska fabryka Siemensa produkuje pierwsze moduły pociągów Inspiro dla warszawskiego metra. Gotowe są surowe elementy konstrukcji wagonów. Przypomnijmy, że Metro Warszawskie Sp. z o.o., zamówiło 35 sześciowagonowych składów, które dostarczy konsorcjum składające się z firm globalnego koncernu Siemens oraz polskiego producenta pojazdów szynowych –firmy Newag. Pociągi Inspiro będą przewozić pasażerów zarówno pierwszej, jak i nowo budowanej drugiej linii warszawskiego metra. Główne zalety wybranej w przetargu konstrukcji to niskie zużycie energii oraz znaczące ułatwienia w zakresie obsługi i konserwacji pojazdów.
Model prezentacyjny platformy InspiroModel prezentacyjny platformy Inspiro
Inspiro dla Warszawy –testy już jesienią
W dniu 24 lutego 2012 roku w wiedeńskiej fabryce Siemensa w obecności przedstawicieli Warszawskiego Metra Sp. z o.o., Zarządu Transportu Miejskiego, Siemensa i Newagu odbyła się uroczysta prezentacja pierwszego modułu pociągu Inspiro. Warszawa będzie pierwszym miastem na świecie, wykorzystującym te nowoczesne pociągi. Dostawa pierwszego składu do Centrum Testowego Siemensa w Wildenrath Wegberg w Niemczech planowana jest na jesień 2012 roku, tak, aby przygotować go do przeprowadzenia procesu homologacji i testów w Polsce.
Jak informuje producent platforma Inspiro bazuje na integracji lekkich materiałów, z których produkowane są wagony, z nowoczesną technologią napędową. Pozwala to znacząco ograniczyć zużycie energii. Materiały wykorzystywane w produkcji wagonów podlegają recyklingowi w ponad 95%, co czyni składy jednymi z najbardziej ekologicznych rozwiązań na świecie. Nowa generacja wagonów metra jest ważną częścią zielonego portfolio Siemensa.
Pierwszy surowy wagon Inspiro dla WarszawyPierwszy surowy wagon Inspiro dla Warszawy
Bardzo ważną cechą wagonów Inspiro są także niskie koszty eksploatacji. Znacznie wydłużony został okres między okresowymi przeglądami. W związku z tym operator metra jest w stanie osiągnąć wyższą wydajność przewozu pasażerów przy niższych kosztach utrzymania pociągów. W rezultacie rośnie efektywność całego systemu funkcjonowania kolei podziemnej przy tej samej liczbie składów. Pociągi są przystosowane do jazdy z prędkością maksymalną 90 km/h.
Rozwiązanie przygotowane dla warszawskiego metra opiera się na sześciomodułowym, jednoprzestrzennym składzie. W każdym z wagonów zastosowano cztery pary drzwi o szerokości 1400 mm umieszczone po obu stronach. Dzięki temu pasażerowie mogą sprawniej i wygodniej wysiąść lub wsiąść na stacjach. Także wiele innych elementów zaplanowanych jest z myślą o komforcie podróży. Pociągi wyposażone będą w fotele, rozmieszczone wygodnie po obu stronach wagonu, co znacznie poprawi wykorzystanie przestrzeni wnętrza. Dodatkowo wszelkie urządzenia techniczne zostały przeniesione na zewnątrz pociągu, tak by maksymalnie zwiększyć powierzchnię dostępną dla pasażerów. Warszawskie pociągi Inspiro będą łączyć nowoczesną stylistykę i wysoki poziom technologiczny z tradycyjną kolorystyką i wystrojem charakterystycznym dla stołecznych środków komunikacji miejskiej. Wnętrza pojazdów będą odpowiadać wymogom i wytycznym stołecznego Zarządu Transportu Miejskiego.
Przypomnijmy, że umowę na dostawę Inspiro podpisano 2 lutego 2011 roku. Pierwsze nowe składy dojadą do stolicy w IV kwartale 2012 r., ostatnie w IV kwartale następnego roku.
W Wiedniu produkowane są wagony metra, tramwaje i specjalistyczne wagony kolejoweW Wiedniu produkowane są wagony metra, tramwaje i specjalistyczne wagony kolejowe
Fabryka Siemensa w Wiedniu –światowe centrum produkcji pojazdów metra, pociągów i wagonów
Zakłady Siemensa w wiedeńskiej dzielnicy Simmering są światowym potentatem w produkcji wagonów, pociągów i pojazdów szynowych. To również ważny ośrodek konstrukcyjny inżynierii kolejowej Siemensa. Tu powstają najnowocześniejsze pojazdy przeznaczone m.in. dla komunikacji miejskiej. Tu jest też realizowany cały nadzór nad procesami, które obejmują całość produkcji, poczynając od procesów badawczo-rozwojowych, projektowych, poprzez prace inżynierskie, konstrukcję i montaż, aż po testy odbiorowe i logistykę. Pojazdy szynowe produkowane są ze stali nierdzewnej oraz dużych profili aluminiowych z zastosowaniem najnowocześniejszych technologii. Do spawania profili wagonów wykorzystywane są specjalne roboty o wysokiej wydajności.
Ostateczny montaż odbywa się w hali o powierzchni niemal 14000 m², wyposażonej w siedem linii montażowych, na których w jednym czasie mogą powstawać różne pojazdy. W ciągu roku mury zakładów opuszcza około 500 pojazdów. Wiedeńska fabryka Siemensa posiada bogatą, ponad 180-letnią historię i doświadczenie w projektowaniu i produkcji pojazdów szynowych. Początki jej istnienia sięgają czasów cesarskich, kiedy to pociągi wytwarzane były w ówczesnej 'K &K-Waggonfabrik’.

Komentarze