Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

InnoTrans 2024: Tampere zwiększa pojemność tramwajów dzięki dodatkowym członom od Škoda Group

infotram
27.09.2024 11:45
0 Komentarzy

Grupa Škoda podpisała umowy z Tampereen Raitiotie Oy na produkcję dodatkowych członów o długości 10 metrów, które wydłużą obecne 37-metrowe tramwaje kursujące w sieci tramwajowej Tampere.

Wartość umów wynosi około 25 milionów euro, a projekt zostanie zrealizowany w dwóch fazach, aby zwiększyć pojemność tramwajów i dostosować się do rosnącego zapotrzebowania na transport publiczny. W ramach kontraktu przewidziano także 10-letni pakiet pełnej obsługi serwisowej.

Spis treści:

  1. Jaki jest cel wydłużenia tramwajów w Tampere i o ile wzrośnie pojemność pasażerska pojazdów po zamontowaniu dodatkowych członów?
  2. Kiedy rozpocznie się produkcja prototypowego członu, a kiedy wydłużone tramwaje zaczną kursować w pełnym wymiarze na trasach Tampere?
  3. Jakie są korzyści płynące z wprowadzenia dłuższych tramwajów z punktu widzenia obsługi pasażerów i zarządzania ruchem tramwajowym w Tampere?
Grupa Škoda podpisała umowy z Tampereen Raitiotie Oy na produkcję dodatkowych członów o długości 10 metrów, które wydłużą obecne 37-metrowe tramwaje kursujące w sieci tramwajowej Tampere.
Umowa z Tampere/foto: Skoda

O umowie

Umowa obejmuje produkcję i instalację 11 członów dla 11 tramwajów, co wydłuży ich długość do 47 metrów. Dzięki temu zabiegowi znacząco zwiększy się pojemność pojazdów, co jest odpowiedzią na dynamiczny wzrost liczby pasażerów korzystających z transportu tramwajowego w Tampere. Wydłużone tramwaje zachowają te same cechy techniczne i osiągi, co obecne pojazdy ForCity Smart Artic X34, a ich komponenty będą w pełni kompatybilne i wymienne.

„Ten projekt pokazuje naszą zdolność do szybkiego reagowania na potrzeby naszych partnerów. Wydłużając istniejące tramwaje, zapewniamy praktyczne rozwiązanie, które zaspokaja rosnące zapotrzebowanie na transport publiczny, jednocześnie zachowując pełną zgodność z obecną flotą. Naszym celem jest dostarczanie wydajnych i skutecznych rozwiązań mobilnych dla środowisk miejskich” – powiedział Jan C. Harder, Prezes Regionu Zachodniego i Północnego w Grupie Škoda.

Pekka Sirviö, dyrektor zarządzający Tampereen Raitiotie Oy, zauważa, że liczba pasażerów korzystających z tramwajów w Tampere wzrosła szybciej, niż przewidywano: „Wydłużenie pojazdów zwiększy pojemność pasażerską o ponad 30% – z 264 do 345 osób. Zwiększona pojemność pozwoli nam również na utrzymanie optymalnej częstotliwości kursów na poziomie 7,5 minuty na całej trasie, co ma duży sens zarówno z perspektywy przepływu ruchu, jak i obsługi pasażerów transportu publicznego.”

Projekt rozpocznie się w 2025 roku od produkcji prototypowego członu w fabryce Škoda Group w Otanmäki. Zostanie on zamontowany w jednym z istniejących tramwajów i przejdzie kompleksowe testy zarówno w fabryce, jak i w Tampere. Po pozytywnej walidacji prototypu, Škoda Group wyprodukuje i dostarczy pozostałe 10 członów. Ich Montaż rozpocznie się w 2027 roku, a wszystkie wydłużone tramwaje mają wejść do eksploatacji do lata 2028 roku.

Dzięki temu projektowi miasto Tampere stawia na przyszłość transportu publicznego, dostosowując swoją infrastrukturę do rosnących potrzeb mieszkańców i zapewniając nowoczesne, wydajne rozwiązania transportowe.

Komentarze