InnoTrans 2024: Tampere zwiększa pojemność tramwajów dzięki dodatkowym członom od Škoda Group
Grupa Škoda podpisała umowy z Tampereen Raitiotie Oy na produkcję dodatkowych członów o długości 10 metrów, które wydłużą obecne 37-metrowe tramwaje kursujące w sieci tramwajowej Tampere.
Wartość umów wynosi około 25 milionów euro, a projekt zostanie zrealizowany w dwóch fazach, aby zwiększyć pojemność tramwajów i dostosować się do rosnącego zapotrzebowania na transport publiczny. W ramach kontraktu przewidziano także 10-letni pakiet pełnej obsługi serwisowej.
Spis treści:
- Jaki jest cel wydłużenia tramwajów w Tampere i o ile wzrośnie pojemność pasażerska pojazdów po zamontowaniu dodatkowych członów?
- Kiedy rozpocznie się produkcja prototypowego członu, a kiedy wydłużone tramwaje zaczną kursować w pełnym wymiarze na trasach Tampere?
- Jakie są korzyści płynące z wprowadzenia dłuższych tramwajów z punktu widzenia obsługi pasażerów i zarządzania ruchem tramwajowym w Tampere?
O umowie
Umowa obejmuje produkcję i instalację 11 członów dla 11 tramwajów, co wydłuży ich długość do 47 metrów. Dzięki temu zabiegowi znacząco zwiększy się pojemność pojazdów, co jest odpowiedzią na dynamiczny wzrost liczby pasażerów korzystających z transportu tramwajowego w Tampere. Wydłużone tramwaje zachowają te same cechy techniczne i osiągi, co obecne pojazdy ForCity Smart Artic X34, a ich komponenty będą w pełni kompatybilne i wymienne.
„Ten projekt pokazuje naszą zdolność do szybkiego reagowania na potrzeby naszych partnerów. Wydłużając istniejące tramwaje, zapewniamy praktyczne rozwiązanie, które zaspokaja rosnące zapotrzebowanie na transport publiczny, jednocześnie zachowując pełną zgodność z obecną flotą. Naszym celem jest dostarczanie wydajnych i skutecznych rozwiązań mobilnych dla środowisk miejskich” – powiedział Jan C. Harder, Prezes Regionu Zachodniego i Północnego w Grupie Škoda.
Pekka Sirviö, dyrektor zarządzający Tampereen Raitiotie Oy, zauważa, że liczba pasażerów korzystających z tramwajów w Tampere wzrosła szybciej, niż przewidywano: „Wydłużenie pojazdów zwiększy pojemność pasażerską o ponad 30% – z 264 do 345 osób. Zwiększona pojemność pozwoli nam również na utrzymanie optymalnej częstotliwości kursów na poziomie 7,5 minuty na całej trasie, co ma duży sens zarówno z perspektywy przepływu ruchu, jak i obsługi pasażerów transportu publicznego.”
Projekt rozpocznie się w 2025 roku od produkcji prototypowego członu w fabryce Škoda Group w Otanmäki. Zostanie on zamontowany w jednym z istniejących tramwajów i przejdzie kompleksowe testy zarówno w fabryce, jak i w Tampere. Po pozytywnej walidacji prototypu, Škoda Group wyprodukuje i dostarczy pozostałe 10 członów. Ich Montaż rozpocznie się w 2027 roku, a wszystkie wydłużone tramwaje mają wejść do eksploatacji do lata 2028 roku.
Dzięki temu projektowi miasto Tampere stawia na przyszłość transportu publicznego, dostosowując swoją infrastrukturę do rosnących potrzeb mieszkańców i zapewniając nowoczesne, wydajne rozwiązania transportowe.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze