Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

InnoTrans 2024: Stadler prezentuje pierwszy tramwaj CITYLINK dla Saarbahn

infotram
25.09.2024 09:45
0 Komentarzy

W ciągu najbliższych lat Stadler dostarczy do 504 nowych pojazdów CITYLINK operatorom transportowym w Niemczech i Austrii. Te nowoczesne pojazdy stanowią odpowiedź na potrzeby pasażerów i operatorów, łącząc wygodę, szybkość oraz korzyści ekonomiczne wynikające ze wspólnego zamówienia i utrzymania.

Spis treści:

  1. Jakie korzyści wynikają ze wspólnego zamówienia tramwajów CITYLINK przez operatorów z Niemiec i Austrii?
  2. W jaki sposób tramwaje CITYLINK wpłyną na komfort i efektywność podróży w regionach, które będą obsługiwać?
  3. Jakie cechy konstrukcyjne tramwajów CITYLINK zapewniają ich bezpieczeństwo w ruchu miejskim i kolejowym?
Citylink
Citylink

Nowa era transportu

CITYLINK to odpowiedź na potrzeby nowoczesnego transportu miejskiego i podmiejskiego, łącząc przedmieścia z centrami miast bez konieczności przesiadek. Dzięki nim podróże będą szybsze, wygodniejsze i bardziej ekologiczne, co ma duże znaczenie w kontekście rosnących wymagań związanych z ochroną środowiska.

W projekcie bierze udział sześciu operatorów transportowych z Niemiec i Austrii, co czyni to zamówienie unikalnym na skalę światową. Pod parasolem Verband Deutscher Verkehrsunternehmen e.V. (VDV – Związek Niemieckich Przedsiębiorstw Transportowych) operatorzy wypracowali wspólne specyfikacje techniczne, co pozwoliło na znaczne obniżenie kosztów zakupu i utrzymania pojazdów. Ostatecznie Stadler wygrał przetarg, co zaowocowało największym w historii firmy zamówieniem na tramwaje.

Citylink
Citylink

Nowe pojazdy CITYLINK będą wyjątkowo komfortowe, bezpieczne i dostosowane do specyficznych wymagań poszczególnych sieci kolejowych i tramwajowych. Pojazd, który zostanie zaprezentowany na targach InnoTrans, ma trzy sekcje i może pomieścić 233 pasażerów, w tym 100 na miejscach siedzących. Pojazdy te będą mogły poruszać się z prędkością do 100 km/h i będą przystosowane do jazdy zarówno po sieci Deutsche Bahn (zasilanie 15 kV, 16.7 Hz AC), jak i po sieci tramwajowej (750 VDC).

Karsten Nagel, dyrektor zarządzający Saarbahn, podkreśla: „Dzięki tym tramwajom sukcesywnie modernizujemy naszą flotę, co sprawi, że transport publiczny w Saarbrücken i okolicach stanie się jeszcze bardziej atrakcyjny”. Saarbahn była jednym z pierwszych uczestników projektu VDV i skorzystała na wspólnym zamówieniu, które pozwala na wymianę doświadczeń między operatorami oraz obniżenie kosztów.

Citylink
Citylink

CITYLINK zostały zaprojektowane z myślą o połączeniach między centrami miast a regionami podmiejskimi, eliminując konieczność przesiadek. Pojazdy te spełniają niemieckie normy techniczne zarówno dla tramwajów (BOStrab), jak i dla kolei (EBO). Są wyposażone w kamery, a ich konstrukcja spełnia najwyższe standardy bezpieczeństwa, zarówno dla ruchu tramwajowego, jak i kolejowego. Modułowa budowa tramwajów CITYLINK umożliwia dostosowanie pojazdów do specyficznych potrzeb poszczególnych operatorów, takich jak liczba drzwi, wysokość wejścia, czy wyposażenie wnętrza.

Wszystkie pojazdy budowane przez Stadler dla konsorcjum oparte są na drugiej generacji CITYLINK lub CITYLINK Universal. Dzięki wspólnym cechom, takim jak lekka konstrukcja, dynamiczny napęd i zwrotne podwozie, CITYLINK Universal stanowi wzór rozwiązań transportowych dla średniej wielkości miast.

Citylink
Citylink

Prezentacja nowego CITYLINK-a na targach InnoTrans 2024 to początek nowej ery w transporcie miejskim i podmiejskim w Niemczech i Austrii. Dzięki wspólnemu zamówieniu, sześciu operatorów transportowych z tych krajów nie tylko zyskało nowoczesne pojazdy, ale także skorzystało z oszczędności w kosztach zakupu i utrzymania. Nowe CITYLINK-i mają szansę znacząco poprawić jakość transportu publicznego, łącząc przedmieścia z centrami miast, oferując szybsze, bardziej komfortowe i ekologiczne podróże.

Komentarze