Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

III linia warszawskiego metra na etapie … analiz

infotram
25.06.2020 06:45
0 Komentarzy

Otrzymaliśmy raportwstępny do Studium Technicznego dla trzeciej linii metra, która w pierwszymetapie obejmuje Pragę-Południe – podał stołeczny ratusz.

Tym samym poddana analizie została obsługa transportowadrugiej pod względem liczby mieszkańców dzielnicy Warszawy, z bardzo intensywnązabudową mieszkaniową.

Budowa metra na Pradze-Południe umożliwi sprawną obsługękomunikacyjną osiedli położonych na trasie przebiegu linii: Kamionek, GrochówCentrum, Grochów Kinowa, Grochów-Południe, Gocław.

Celem analizy było szczegółowe zbadanie trzech wariantówprzebiegu I etapu budowy linii metra M3:

wariant I – przebieg na odcinku: stacja „Stadion Narodowy” –stacja  „Gocław”, wraz ze StacjąTechniczno-Postojową Kozia Górka – zgodnie z wytycznymi zawartymi w Studiumuwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego m.st. Warszawy(SUiKZP);

wariant II – przebieg na odcinku: stacja „Stadion Narodowy”– stacja „Gocław”, wraz ze Stacją Techniczno-Postojową Kozia Górka – zgodnie zkoncepcją prezentowaną przez prezydenta m.st. Warszawy, Rafała Trzaskowskiego;

wariant III – przebieg na odcinku: stacja  „Stadion Narodowy” – stacja „Gocław”, wraz zeStacją Techniczno-Postojową Kozia Górka – zgodnie z koncepcją zaproponowanąprzez autorów opracowania

Dwa pierwsze warianty przebiegu zostały podane przez m.st.Warszawa. Koncepcję przebiegu trzeciego wariantu zaproponował wykonawca.Możliwość uzyskania autorskiej koncepcji przebiegu linii metra od niezależnego,profesjonalnego wykonawcy stanowi istotną wartość opracowania.

W ramach zakończonego już pierwszego etapu prac otrzymaliśmywstępny raport, zawierający:

·         wstępnąanalizę w zakresie przebiegu linii i lokalizacji stacji;

·         informacje ootoczeniu planowanej trasy;

·        uwarunkowania transportowe i techniczne;

·         możliwościrealizacyjne;

·         powiązaniastacji z innymi środkami komunikacji.

Wyniki wstępnej analizy wariantów przebiegu linii iusytuowania stacji wskazują jednoznacznie jako najkorzystniejszy przebieg liniiM3 na Pradze-Południe w lokalizacji: Dworzec Wschodni – wzdłuż ulicyKijowskiej, na wprost budynku Dworca PKP Warszawa Wschodnia; Mińska – wzdłużulicy Podskarbińskiej, na północ od skrzyżowania z ciągiemStanisławowska-Dwernickiego; Rondo Wiatraczna – po północnej stronie rondaWiatraczna, wzdłuż ul. Grochowskiej; Ostrobramska – wzdłuż ul. Zamienieckiej,przy skrzyżowaniu z Ostrobramską, Gocław – wzdłuż ul. Fieldorfa, naskrzyżowaniu z ul. Bora-Komorowskiego.

Autorzy opracowania zidentyfikowali szereg dylematów iwniosków o charakterze planistycznym i projektowym, które zostanąprzeanalizowane w drugiej fazie opracowania. Do końca roku powstanie pełneopracowanie, dotyczące przebiegu M3 na terenie Pragi-Południe, które zawierać będzie szczegółową analizę porównawcząwariantów.

Wykonane Studium Techniczne III linii metra dla etapu I -Praga pozwoli na podjęcie kolejnych działań, zmierzających do budowy trzeciejlinii metra w Warszawie (badania geologiczne, studium wykonalności, projektykoncepcyjne oraz budowlane). (UMW)

Komentarze