Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Historyczne tramwaje ponownie na krakowskich torach. Dwie linie

infotram
24.08.2025 10:30
0 Komentarzy

W niedzielę, 24 sierpnia, w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej na ulice Krakowa wyjadą zabytkowe tramwaje.

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie zapowiedziało kursy na dwóch liniach – nr 0 i nr 23 – które z pewnością przyciągną zarówno pasjonatów komunikacji miejskiej, jak i mieszkańców chcących odbyć sentymentalną podróż w czasie.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie zabytkowe tramwaje będą kursować na linii nr 0 w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej?
  2. Jakie wagony z innych miast pojawią się na specjalnej linii nr 23?
  3. Jak przebiega trasa linii 23 i czym różni się w kierunku powrotnym?

Linia nr 0: klasyczne wagony N i ND

Na trasę łączącą Dajwór z pętlą Salwator wyjedzie skład odrestaurowanych wagonów N i ND. Szczególne zainteresowanie wzbudza wagon doczepny ND nr 454, który do kolekcji zabytkowych pojazdów MPK trafił dopiero na początku tego roku. Jest to ostatnia doczepa odbudowana przez krakowskiego przewoźnika. Towarzyszyć mu będzie wagon silnikowy N nr 9, zaprezentowany rok temu. Dotychczas okazji do przejażdżki tymi tramwajami było niewiele, dlatego przejazd stanowi wyjątkową możliwość przypomnienia sobie atmosfery podróży sprzed pół wieku.

Linia nr 23: wyjątkowe wagony z Wrocławia i Warszawy

Dodatkową atrakcją będzie specjalna linia nr 23. W jej obsłudze pojawią się wagony wypożyczone w ramach wakacyjnej wymiany z innych miast. Krakowianie i turyści będą mogli przejechać się wrocławskim wagonem N z dwiema krakowskimi doczepami ND, a także warszawskim wagonem K z doczepą S2D.

Sama trasa linii 23 również zapowiada się interesująco. Tramwaje wyruszą z pętli Borek Fałęcki, pojadą ulicą Zakopiańską przez teren zajezdni Podgórze, a następnie ulicami Wadowicką, Kalwaryjską i Wielicką do pętli Nowy Bieżanów P+R. W drodze powrotnej skład ominie teren zajezdni, co pozwoli pasażerom doświadczyć różnorodności miejskich krajobrazów.

Praktyczne informacje dla pasażerów

Przejazdy historycznymi tramwajami odbywają się zgodnie z obowiązującą taryfą biletową. Obsługę pojazdów zapewniają członkowie Krakowskiego Klubu Modelarzy Kolejowych, którzy dbają o to, by podróż przebiegała w wyjątkowej atmosferze.

Szczegółowy rozkład jazdy dostępny jest na stronie www.mpk.krakow.pl oraz muzealna.org.

Komentarze