Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

GMV podpisuje pierwszy kontrakt transportowy w Kolumbii

infotram
25.04.2025 12:30
0 Komentarzy

Firma GMV ogłosiła podpisanie swojego pierwszego kontraktu transportowego w Kolumbii, dotyczącego wdrożenia systemu zarządzania ruchem tramwajowym SAE-R® dla nowej linii w Medellín, znanej jako Metro de la 80 lub Linia E – Ecociudad.

W ramach tego projektu, GMV dostarczy swoje zaawansowane rozwiązanie do automatycznej lokalizacji pojazdów (CAD/AVL) SAE-R®, które zostanie zainstalowane w 20 dwukabinowych pociągach obsługujących linię 80. System ten umożliwia precyzyjne pozycjonowanie oraz monitorowanie i zarządzanie flotą w czasie rzeczywistym, zapewniając wizualizację położenia taboru i stacji, a także rozbudowane narzędzia graficzne do kontroli operacyjnej i analizy danych.

Rozkład jazdy:

  1. Na czym polega rola GMV w projekcie linii 80 metra w Medellín i jakie technologie firma dostarczy?
  2. Kto jest partnerem GMV w realizacji projektu Metro de la 80 i jakie zadania realizują Siemens oraz CRRC?
  3. Jakie funkcje i integracje zapewni system SAE-R® w kontekście zarządzania tramwajami linii E w Medellín?

Partnerstwo z gigantami branży kolejowej

Projekt ten oznacza nie tylko debiut GMV w kolumbijskim sektorze transportu publicznego, ale także pierwszą współpracę firmy z Siemens i chińskim producentem taboru CRRC. Dzięki tej współpracy GMV powiększa grono klientów w sektorze kolejowym, do którego należą już takie marki jak CAF, Stadler, Pesa i Talgo.

Kontrakt został przyznany po prywatnym przetargu przez firmę Siemens, która odpowiada również za dostawę systemów zasilania i sygnalizacji w ramach konsorcjum Metro de la 80. To konsorcjum realizuje projekt infrastrukturalny i taborowy na zlecenie Metro de Medellín, firmy zarządzającej transportem masowym w Dolinie Aburrá.

Metro de la 80 – ekologicznym kręgosłupem Medellín

Linia E – Ecociudad to projekt lekkiej kolei, który przebiegać będzie z północy na południe Medellín, głównie wzdłuż głównej arterii miasta – Avenida 80. Linia będzie miała długość 13,25 km i obejmie 17 stacji. Jej otwarcie planowane jest na 2028 rok.

Zaawansowana technologia dla przyszłości transportu

System SAE-R® obejmie nie tylko elementy pokładowe, takie jak komputery, interfejsy kierowców i czytniki balis, ale również infrastrukturę torową. Dodatkowo GMV opracuje specjalne funkcjonalności regulacyjne, które umożliwią dynamiczne dostosowywanie operacji do zmieniających się potrzeb pasażerów oraz sytuacji awaryjnych.

SAE-R® zostanie zintegrowany z innymi systemami na pokładzie i w centrali, w tym z:

  • zegarem nadrzędnym,
  • systemami informacji pasażerskiej,
  • Centralnym Sterowaniem Ruchem (CTC),
  • Systemem Zarządzania i Kontroli Pociągu (TCMS).

GMV dostarczy również dane operacyjne za pomocą standardowych interfejsów SIRI i JMS, ułatwiając integrację z aplikacjami zewnętrznymi.

GMV – lider w inteligentnych systemach transportowych

GMV to światowy lider w projektowaniu i wdrażaniu inteligentnych systemów transportowych (ITS) opartych na technologiach IoT, komunikacji mobilnej i GNSS. Obsługuje ponad 1000 klientów w 35 krajach na 5 kontynentach. Rozwiązania GMV wspierają władze transportowe i operatorów w podnoszeniu jakości usług, redukcji kosztów operacyjnych oraz zwiększaniu satysfakcji pasażerów.

Medellín dołącza tym samym do prestiżowego grona miast korzystających z technologii GMV, takich jak Sydney, Warszawa, Barcelona, a także operatorzy z Maroka, Chile czy Hiszpanii.

Komentarze