Gmina Konstantynów Łódzki podpisała umowę na utrzymanie infrastruktury torowo-sieciowej
Gmina Konstantynów Łódzki zawarła umowę na utrzymanie infrastruktury torowo-sieciowej na swoim terenie. W wyniku postępowania przeprowadzonego w trybie zamówienia z wolnej ręki, wykonawcą została spółka Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne – Łódź Sp. z o.o.
Wartość podpisanej umowy to 1 033 200 zł, a jej realizacja potrwa do końca 2025 roku.
Rozkład jazdy:
- Dlaczego Gmina Konstantynów Łódzki zdecydowała się na tryb zamówienia z wolnej ręki przy wyborze wykonawcy?
- Jakie dokładnie prace obejmuje umowa na utrzymanie infrastruktury torowo-sieciowej w Konstantynowie Łódzkim?
- Jaka jest rola MPK Łódź w utrzymaniu infrastruktury tramwajowej w gminie Konstantynów Łódzki?
Jakie prace do wykonania?
Zakres prac obejmuje utrzymanie infrastruktury tramwajowej na odcinku od ul. Przygranicznej do Placu Wolności w Konstantynowie Łódzkim, wraz z trójkątem do zawracania. Prace prowadzone będą na bieżąco, tak aby zapewnić pełną sprawność techniczną, bezpieczeństwo ruchu oraz ciągłą gotowość eksploatacyjną torów, sieci i podstacji trakcyjnej.
Decyzja o wyborze trybu zamówienia z wolnej ręki została uzasadniona specyfiką infrastruktury – podstacja trakcyjna „Przygraniczna” znajduje się na terenie Łodzi i stanowi integralną część systemu energetycznego zarządzanego przez MPK Łódź. Jak wskazał Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi, spółka ta – na mocy umowy powierzenia zawartej z Gminą Miasto Łódź – odpowiada za utrzymanie infrastruktury tramwajowej, a jej kompetencje i dostęp do podstacji uniemożliwiają powierzenie tych zadań innemu podmiotowi.
Zamówienie obejmuje m.in. przeglądy techniczne, bieżące naprawy torów i sieci trakcyjnej oraz konserwację urządzeń, z wyłączeniem usterek objętych gwarancją realizowaną w ramach projektu „Modernizacja torowiska tramwajowego w Konstantynowie Łódzkim”. Przypomnijmy, że projekt ten realizowało konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Drogowo-Budowlane „KEMY” Sp. z o.o. oraz MPK Łódź Sp. z o.o.
Zawarcie tej umowy to kolejny krok w kierunku zapewnienia niezawodnej komunikacji miejskiej w aglomeracji łódzkiej. Stałe utrzymanie infrastruktury torowej to kluczowy element nie tylko dla sprawnego funkcjonowania tramwajów, ale także dla bezpieczeństwa pasażerów i pracowników transportu publicznego.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze