Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Gdańsk: Niemieckie tramwaje już na wakacje

infotram
06.03.2008 10:41
0 Komentarzy

Chociaż na finiszu znajduje się jeszcze drugi Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej, to zaraz po zrealizowaniu jego ostatniego zadania, czyli przebudowy torowiska na skrzyżowaniu ulic Kliniczna – Hallera, rozpocznie się kolejny. Ma on być realizowany w latach 2008-2013, a głównym jego założeniem jest rozbudowa linii tramwajowych w kierunku Gdańsk Południe, a także budowa linii wzdłuż ulicy Kartuskiej, od pętli Siedlce ulicami Nowolipie, Rakoczego do ulicy Bulońskiej.Konkretnej daty rozpoczęcia budowy nowych linii tramwajowych jeszcze nie ustalono.GPKM III kładzie także zdecydowanie większy nacisk na zakup zarówno nowych tramwajów, a także używanych, których parametry techniczne przewyższają obecnie eksploatowane tramwaje 105Na. Wszystko wskazuje jednak na to, że zamiast 40 tramwajów, które miasto miało pierwotnie nabyć ze środków unijnych, będzie w stanie kupić tylko 25. Przy zachowaniu proporcji wydatków na infrastrukturę i tabor jest to jedyna realna liczba pojazdów, która może być ujęta w projekcie – dowiadujemy się w Centrum Naukowo-Technicznym Kolejnictwa, które przygotowało projekt GPKM III.- W najbliższym czasie na ulicach Gdańska pojawi się także więcej autobusów niskopodłogowych – zapewnia Izabela Kozicka-Prus, rzecznik prasowy Zakładu Komunikacji Miejskiej Gdańsk. – Chcemy wywiązać się z obietnicy złożonej mieszkańcom i do końca tego roku wycofać przestarzałe jelcze i ikarusy.W najbliższym czasie Zakład Komunikacji Miejskiej nie przewiduje jednak wprowadzenia autobusów na gaz. Przypomnijmy, że autobus napędzany gazem jest tańszy w eksploatacji od konwencjonalnego o około 30 procent. Zastąpienie paliwa tradycyjnego gazem ziemnym daje w skali roku oszczędność ok. 60 tysięcy złotych w użytkowaniu jednego tylko pojazdu.W ostatnich miesiącach Zakład Komunikacji Miejskiej w Gdańsku kupił także 44 tramwaje. Przyjadą one do nas z Dortmundu w Niemczech, gdzie są aktualnie eksploatowane. W wyniku modernizacji tamtejszej komunikacji miejskiej, zostaje ona sprowadzona pod ziemię, obecne pojazdy, choć wciąż bardzo nowoczesne, nie są do tego przystosowane. Dziewięć pierwszych tramwajów trafi do nas na początku lipca br. Pozostałe przed końcem roku.Bilety ZKM Od stycznia 2008 roku obowiązują nowe ceny biletów komunikacji miejskiej w Gdańsku. Jedne potaniały, inne podrożały. Najtańszy bilet jednorazowy kosztuje 2 zł (15 min), a bilet sieciowy kosztuje 110 zł (23 zł mniej niż poprzednio) i jest ważny przez miesiąc. Zmiana taryfy miała na celu zachęcenie mieszkańców do częstszego korzystania ze środków komunikacji miejskiej. Co prawda, trudno poddać to ocenie ze względu na nieporównywalność stycznia i lutego w latach 2007 i 2008 (w ubiegłym roku ferie zimowe rozpoczęły się pod koniec lutego, a w bieżącym roku w połowie stycznia), to zmiany zaczynają być już widoczne. Dane liczbowe pokazują, że osiągnięty został swoisty rekord biletu elektronicznego w Gdańsku. w styczniu 2007 roku sprzedano 39 891 biletów miesięcznych w styczniu 2008 roku sprzedano 43 078 biletów miesięcznych i 30-dniowych 30 listopada 2007 r. mieszkańcy Gdańska posiadali 58 292 ważne bilety okresowe 26 lutego 2008 r. gdańszczanie dysponowali 60 511 biletami okresowymi Czym Gdańsk może się chwalić Co nas czeka w komunikacji Nowa linia tramwajowa na Chełm – to sukces GPKM II.19 grudnia 2007 roku wyjechał pierwszy tramwaj linii nr 1 z nowej pętli Chełm-Witosa, w kierunku centrum. Odcinek liczy 2,9 km i jest to najbardziej stroma trasa tramwajowa w Polsce. Kąt jej nachylenia wynosi 5 procent Trzy nowe tramwaje Bombardier Flexity Classic – to nowoczesne tramwaje zakupione przez Zakład Komunikacji Miejskiej Gdańsk specjalnie do obsługi nowej linii tramwajowej na Chełm Modernizacja torowiska na al. Hallera i skrzyżowaniu z ul. Kliniczną – kolejny sukces GPKM II, który dużymi krokami zbliża się ku końcowi. To między innymi przebudowa trzech rozjazdów tramwajowych i wysepki przystankowej Remont torowiska na al. Zwycięstwa i al. Grunwaldzkiej – to przede wszystkim wymiana torów, przebudowa wysepek tramwajowych i modernizacja przejazdów torowo-drogowych z położeniem nawierzchni z płyt gumowych Strail Powstaną nowe linie tramwajowe – jedna z nich ma połączyć Siedlce z Moreną. Rozbudowana zostanie trasa w kierunku Gdańsk Południe 45 fabrycznie nowych autobusów i 44 nowe tramwaje N8C – 15 jednoczłonowych i 30 przegubowych autobusów zakupi w tym roku ZKM Gdańsk. Już na początku wakacji, po uprzednim przemalowaniu i przeglądzie technicznym, na torach pojawi się także 9 pierwszych tramwajów Przebudowa wiaduktu w Żukowie – pętla autobusu nr 126, jadącego z Gdańska, zostanie przeniesiona z Urzędu Gminy Żukowo do Bazy P.A. Gryf przy ul. Armii Krajowej Modernizacja Zajezdni Tramwajowej Wrzeszcz – planowana w ramach GPKM III ma polepszyć zaplecze techniczne i zapewnić właściwe utrzymanie taboru Kolejny etap robót na al. Hallera i ul. Klinicznej – spowoduje to zmiany w komunikacji tramwajowej i zastępczej. Od nowa zostanie zbudowany przystanek tramwajowy 'Reja’

Komentarze