Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Gdańsk ma aż 12 ofert na budowę nowej zajezdni tramwajowej

infotram
24.09.2025 07:30
0 Komentarzy

Dwanaście ofert wpłynęło w przetargu na projekt i budowę zajezdni tramwajowej przy ul. Warszawskiej. Najtańsza oferta została złożona przez firmę Budimex, o wysokości ponad 320 mln złotych.

23 września poznaliśmy oferty w przetargu na projekt i budowę zajezdni tramwajowej na Ujeścisku. Na realizację zadania zabezpieczono w budżecie 360 939 751 mln zł.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie korzyści środowiskowe przynosi eksploatacja nowych bateryjnych RegioPanterów w Czechach?
  2. Jakie są kluczowe parametry techniczne nowej generacji jednostek BEMU?
  3. W jaki sposób technologia bateryjna może wpłynąć na rozwój transportu regionalnego w Europie?
Gdańsk ma aż 12 ofert na budowę nowej zajezdni tramwajowej w Gdańsku
Gdańsk ma aż 12 ofert na budowę nowej zajezdni tramwajowej w Gdańsku

Dwanaście ofert

Propozycje, które wpłynęły będą w najbliższym czasie analizowane pod względem formalno-prawnym:

  1. Konsorcjum firm, lider – firma Terlan – 351 504 476,20 zł
  2. Konsorcjum firm, lider – firma Aldesa – 404 095 969,42 zł
  3. Firma Doraco – 399 911 416,00 zł
  4. Konsorcjum firm, lider – firma – Budimex – 320 756 815,77 zł
  5. Konsorcjum firm, lider – firma Roverpol – 351 657 000,00 zł
  6. Firma Torpol – 365 348 231,28 zł
  7. Firma Mirbud – 396 811 453,79 zł
  8. Firma Strabag – 337 131 810,63 zł
  9. Konsorcjum firm, lider – firma Polimex Infrastruktura – 343 979 800,25 zł
  10. Konsorcjum firm, lider – firma NDI – 326 595 750,00 zł
  11. Konsorcjum firm, lider – firma Colas Rail Polska – 397 058 145,00 zł
  12. Konsorcjum firm, lider – firma ZUE – 368 630 999,99 zł

Budowa zajezdni tramwajowej na Ujeścisku to kluczowa inwestycja dla dynamicznie rozwijających się południowych dzielnic Gdańska, a także istotny krok w kierunku zrównoważonego rozwoju systemu transportowego. Nowa infrastruktura powstanie przy ul. Warszawskiej i stanie się jednym z filarów planowanej trasy tramwajowej Gdańsk Południe – Wrzeszcz.

Gdańsk buduje zajezdnię tramwajową
Gdańsk buduje zajezdnię tramwajową/foto: gdansk.pl

Kluczowa inwestycja dla usprawnienia komunikacji tramwajowej w Gdańsku

Zajezdnia Ujeścisko zostanie wybudowana na działce o powierzchni około 4 hektarów. W ramach inwestycji powstanie nowoczesny kompleks techniczny, który obejmie m.in. halę z miejscem na około 30 tramwajów, stację obsługi technicznej do przeglądów i codziennej konserwacji oraz nowoczesną myjnię dla tramwajów.

Ponadto przewidziano budowę dyspozytorni wraz z układem torowym i infrastrukturą umożliwiającą odstawianie tramwajów poza godzinami szczytu. Ponadto powstanie podziemny zbiornik retencyjny. Zbiornik ten będzie wspierać system odwodnienia i retencję wód opadowych, zgodnie z założeniami zrównoważonego gospodarowania zasobami wodnymi.

Inwestycja będzie realizowana w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Zajezdnia będzie w pełni przystosowana do obsługi najnowszych tramwajów o długości 45–47 metrów, oferując nowoczesne warunki serwisowe i eksploatacyjne. Dogodne połączenie z ul. Warszawską zapewni łatwy dostęp zarówno dla pojazdów, jak i dla pracowników.

Projektowanie zajezdni potrwa około 19 miesięcy od daty podpisania umowy.  W tym czasie zostanie opracowana pełna dokumentacja projektowa oraz uzyskane niezbędne decyzje administracyjne. Całkowity czas realizacji, obejmujący projektowanie i budowę, wyniesie około czterech lat. Oddanie obiektu do użytku planowane jest na początek 2030 roku.

W planach również zajezdnia autobusowa

Tuż obok tramwajowej zajezdni spółka GAiT planuje budowę zajezdni autobusowej. Przygotowano projekt, który jest koncepcją bazową zajezdni. W tej chwili trwają konsultacje wewnętrzne oraz przygotowanie dokumentów do dialogu konkurencyjnego i przetargu.

Nowa zajezdnia zapewni możliwość kompleksowej obsługi i postoju 250 autobusów z napędem elektrycznym, wodorowym lub spalinowym. Zaplanowano w niej hale postojowe, nowoczesne pomieszczenia do serwisowania pojazdów, magazyny, a także zaplecze socjalne dla pracowników.

Szacunkowy koszt budowy zajezdni to ponad 450 mln zł netto. Inwestycja będzie finansowana ze sprzedaży terenu obecnej zajezdni przy al. Hallera.

Komentarze