Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Gammy dla Szczecina? Tylko jedna oferta na nowe tramwaje

infotram
09.08.2024 16:15
0 Komentarzy

Jedna oferta została złożona w przetargu na dostawę czterech nowych dwukierunkowych, całkowicie niskopodłogowych wagonów tramwajowych z prawem opcji.

Zamówienie ogłoszono wraz z niezbędnym specjalistycznym wyposażeniem obsługowo-naprawczym oraz dostawą specjalistycznego pojazdu technicznego i szkoleniem pracowników Spółki Tramwaje Szczecińskie.

Spis treści:

  1. Jakie są kluczowe elementy zamówienia w ramach przetargu na dostawę nowych tramwajów dla Tramwajów Szczecińskich
  2. Jakie warunki muszą zostać spełnione, aby zamawiający skorzystał z prawa opcji na dodatkowe tramwaje w etapie II
  3. Dlaczego w przetargu na dostawę tramwajów została złożona tylko jedna oferta, i jakie może to mieć konsekwencje dla realizacji zamówienia?
Jedna oferta została złożona w przetargu na dostawę czterech nowych dwukierunkowych, całkowicie niskopodłogowych wagonów tramwajowych z prawem opcji.
Oferta w przetargu Tramwajów Szczecińskich

Jedna oferta

W przetargu została złożona tylko jedna oferta, przez firmę Modertrans Poznań, która zaproponowała kwotę 63 728 760,00 brutto. Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację I etapu zamówienia kwotę w wysokości 63 766 900,00 zł brutto. Oferta mieści się zatem w szacunkach.

Zamówienie podzielono na dwa etapy:

Etap I – obejmuje: dostawę czterech sztuk tramwajów dwukierunkowych, dostawę jednego kompletu specjalistycznego wyposażenia obsługowo-naprawczego, dostawę jednej sztuki specjalistycznego pojazdu technicznego wraz ze szkoleniem pracowników zamawiającego z obsługi przedmiotowego pojazdu oraz szkolenie pracowników z obsługi tramwaju dwukierunkowego – w terminie 510 dni od zawarcia umowy nie dłużej niż do dnia 31.05.2026r. oraz przeszkolenie pracowników zamawiającego w zakresie obsługi tramwaju – w terminie do 14 dni kalendarzowych przed dokonaniem odbioru końcowego pierwszego tramwaju oraz przed odbiorem końcowym specjalistycznego pojazdu technicznego.

Etap II – obejmuje dostawę opcjonalnie do ośmiu sztuk tramwajów dwukierunkowych – w terminie 510 dni od zawarcia umowy nie dłużej niż do dnia 31.05.2026r. – realizacja po powiadomieniu wykonawcy o skorzystaniu z prawa opcji, które planowane jest najpóźniej do dnia 28.02.2025 r.

Prawo opcji będzie przejawiać się tym, że zamawiający może zlecić dostawę maksymalnie do ośmiu sztuk tramwajów, pod warunkiem pozyskania dodatkowych środków finansowych z tym zastrzeżeniem, że wykonawcom nie przysługuje żadne roszczenie w stosunku do zamawiającego w przypadku, gdy zamawiający z prawa opcji nie skorzysta.

Zgodnie ze specyfikacją przetargową tramwaje mają pomieścić 155 pasażerów stojących i 45 na miejscach siedzących, muszą być klimatyzowane, wyposażone w rampy dla wózków inwalidzkich i dziecięcych, gniazda USB i hotspot Wi-Fi, oświetlenie w technologii LED, monitoring. Tym, co je wyróżnia, są drzwi po obu bokach pojazdów, na przystankach otwierane po wybranej przez motorniczego stronie. Takie pojazdy są potrzebne m.in. na remontowanych odcinkach torowisk, gdy wyłączony jest jeden tor lub pętla.

Szczecin ma teraz sześć takich tramwajów. A cały tabor TS to 200 pojazdów, w tym 28 niskopodłogowych i 10 częściowo niskopodłogowych. Jak poinformował Jachim, spółka przeznaczyła na zakup czterech kolejnych 63 766 900 zł, więc oferta Modertrans mieści się w budżecie. „Komisja przetargowa zajmie się weryfikacją złożonych przez Modertrans dokumentów, by sprawdzić, czy oferta i sam wykonawca spełniają wymogi przetargu” – wyjaśnił rzecznik TS.

Związanie ofertą wynosi 120 dni, ale weryfikacja i decyzja o podpisaniu umowy prawdopodobnie zapadnie szybciej.

Komentarze