Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Dwie oferty na dostawy tramwajów dla MZK Toruń. Jedna zaskakująca

infotram
15.05.2024 15:45
0 Komentarzy

Dwie oferty zostały złożone w przetargu na zawarcie umowy ramowej na dostawę do 20 sztuk tramwajów dla toruńskiej komunikacji miejskiej.

Jedna jest dość zaskakująca.

Oferty

Oferty w przetargu złożyli:

Oferty MZK Toruń
Oferty na dostawę tramwajów dla MZK Toruń

Obie oferty przekraczają szacunki zamawiającego, który na ten cel chce przeznaczyć 192 126 000,00 zł.

Obecnie Miejski Zakład Komunikacji w Toruniu dysponuje 22 nowoczesnymi, niskopodłogowymi tramwajami PESA Swing (w tym 11 pięcioczłonowymi, sześcioma trójczłonowymi i pięcioma dwukierunkowymi). Z powodu wzrostu pracy przewozowej i powstaniu nowych linii tramwajowych po toruńskich torach ciągle jeżdżą stare Konstale, ale dzięki kolejnym zakupom nowoczesnych wozów obsługują one coraz mniej kursów i – w miarę pozyskiwania nowego taboru – będzie ich jeszcze mniej aż do całkowitego wyłączenia z eksploatacji. Warto w tym miejscu wspomnieć, że 18 spośród starych Konstali zostało kompleksowo zmodernizowanych.

Nowe tramwaje będą ok. 30-metrowe, z całkowicie niską podłogą, wyposażone m.in. w system informacji pasażerskiej, monitoring, klimatyzację, urządzenia do sprzedaży biletów, WiFi, łącza USB, przystosowane dla osób o specjalnych potrzebach, m.in. niepełnosprawnych, starszych, rodziców z wózkami. Nowością w stosunku do tramwajów, które ostatnio zakupiono, będzie wyposażenie tych nowych w zasobniki energii elektrycznej odzyskiwanej podczas hamowania.

Elektronika pojazdu służąca do zasilania układów napędowych ma bazować na nowoczesnych rozwiązaniach, np. wykorzystując układy elektroniczne zbudowane na węgliku krzemu o ogólnym wzorze SiC. Układy wykorzystujące materiały półprzewodnikowe bazujące na SiC są wykorzystywane tam, gdzie pożądana jest wysoka efektywność – niskie straty, wysoka częstotliwość przełączania, duża niezawodność oraz niewielkie wymiary w stosunku do układów bazujących na krzemie. Dzięki temu, że materiał ten dobrze odprowadza ciepło, urządzenia do zasilania tramwajów bazujące a SiC mają mniejsza wagę i rozmiary.

W przypadku wprowadzenia karty miejskiej w Toruniu nowe tramwaje będą wyposażone w terminale (kasowniki elektroniczne) do obsługi tego systemu.

Komentarze