Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Dwa Moderusy Beta wyjadą na szczecińskie tory w marcu

infotram
01.02.2022 09:15
0 Komentarzy
Aktualnie trwają przygotowania dwóch Moderusów Beta o numerach 623 i 624 na hali zajezdni Pogodno do jazdy liniowej.

Jak podały Tramwaje Szczecińskie najprawdopodobniej w marcu tego roku będziemy mogli zobaczyć obydwa te tramwaje na szczecińskich ulicach.

OD PONAD ROKU NA TORACH

Tramwaje Szczecińskie przypominają, że ponad rok temu (16 stycznia 2021 roku), pierwszy dwukierunkowy Moderus Beta #621 zadebiutował w obsłudze linii 7, a już 4 lutego 2021 roku swój debiut miał jego brat bliźniak #622, który przetarł trasę linii 8.

Teraz Szczecin ma już cztery takie składy. Tramwaje Szczecińskie skorzystały z opcji i dokupiły w Modertransie dwa dodatkowe składy. Obejmowała ona dostawy nowych nadwozi, elementów, podzespołów, wyposażenia, części mechanicznych i elektrycznych niezbędnych do montażu dwóch wagonów.

Tramwaje są przegubowe, częściowo niskopodłogowe, dwukierunkowe i zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia posiadają następujące wybrane parametry techniczne:

długość tramwaju dwukierunkowego wynosić będzie 28 250 mm,

szerokość tramwaju dwukierunkowego wynosić będzie 2 354 mm,

liczba miejsc ogółem 196 (w tym siedzących: stałych 40, uchylnych 6),

udział niskiej podłogi wynosi 25%,

system automatycznej klimatyzacji i ogrzewania przedziału pasażerskiego oraz kabiny motorniczego,

dwa wydzielone miejsca przeznaczone dla wózka inwalidzkiego lub dziecięcego w części niskopodłogowej (oznakowane na podłodze dużym znakiem graficznym) oraz dwie platformy ułatwiające wjazd na wózkach inwalidzki (po jednej dla każdego kierunku jazdy),

system informacji pasażerskiej (wizualno-głosowy),

monitoring wewnętrzny i zewnętrzny, w każdym członie, w przedziale pasażerskim będą zainstalowane po dwa podwójne gniazda zasilające typu USB do ładowania telefonu komórkowego.

Tramwaj dwukierunkowy może być wykorzystany w różnym zakresie – remonty, dedykowane fragmenty sieci  lub do obsługi bieżącego ruchu, zamiennie z jednostkami jednokierunkowymi. Wykorzystanie na sieci tramwajów dwukierunkowych umożliwia także np. uruchomienie linii bez konieczności budowy klasycznej pętli tramwajowej.

Koszt nowych tramwajów to 11 783 400 zł.

Komentarze