Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Dutkiewicz: Wrocław powinien zbudować metro

infotram
25.05.2015 07:49
0 Komentarzy

Za kilkanaście, może za dziesięć, lat gdzieś w Polscepowstanie kolejne metro. W jakimś następnym mieście. I znów, tak jak wWarszawie, będzie to inwestycja rządowo-europejsko-samorządowa. Może w Krakowie,może w Gdańsku, może we Wrocławiu? Moim zdaniem tylko w jednym z nich.Pozostałe będą musiały na metro czekać dłużej ? pisze na blogu prezydentWrocławia Rafał Dutkiewicz.

Kraków już odpowiedział na pytanie referendalne, dotyczącebudowy podziemnej komunikacji. Większość krakowian była (jest) za. Przygotowaniedo budowy metra to kilka, a czasem kilkanaście lat pracy.

Dutkiewicz zwraca uwagę na to, że w momencie, gdy Polskazdecyduje się na budowę metra w kolejnym miejscu, to zbuduje je w takimmieście, które będzie do tego przygotowane. Które będzie dysponowało analizągeologiczną, koncepcją ruchową i przestrzenną, innymi analizami.

Wrocławia nie stać na rozpoczęcie budowy metra dzisiaj.Będzie go jednak stać na taką inwestycję (realizowaną przy pomocy rządu) zakilkanaście lat. Czy zatem chcemy wydać stosunkowo niewielkie pieniądze, abysię do takiej przyszłej inwestycji przygotować? ? pyta prezydent Wrocławia. Inaczejmówiąc ? dziś metro może się wydawać mrzonką. Za lat kilkanaście jednak jużnie.

Aby jednak wtedy nie pozostało wyłącznie w sferze marzeń,musielibyśmy już teraz rozpocząć spokojne i niedrogie przygotowania do takiejinwestycji. Zdaniem Dutkiewicza metro ma wielu zwolenników. Jest też przezwielu specjalistów uważane za wciąż najlepsze rozwiązanie komunikacyjne. Miewajednak także przeciwników, którzy uważają, że można poprzez transport naziemnyi inne przedsięwzięcia skutecznie odpowiedzieć na wyzwania tzw. politykimobilności.

Osobiście uważam, że Wrocław powinien w przyszłości metrozbudować ? konkluduje Dutkiewicz, przypominając, iż jedynym miastem w Polsce, wktórym zbudowano metro, jest Warszawa. Koszty inwestycji były tam pokrywane zpieniędzy miejskich (warszawskich), krajowych (rządowych) i europejskich. Pamiętaćprzy tym należy, że metro to nie tylko koszty inwestycyjne, ale ieksploatacyjne (dodatkowe w stosunku do kosztów komunikacji naziemnej).

Komentarze