Druga tarcza TBM drąży tunel pod ulicą Lazurową. Kilka linii WTP trafi na objazdy
Wielkimi krokami postępują prace nad rozbudową drugiej linii warszawskiego metra. Po tym, jak tarcza TBM Anna dotarła do stacji Lazurowa, przyszedł czas na jej bliźniaczą maszynę – Krystynę.
W najbliższy weekend, od 7 do 10 marca, Krystyna przebije się pod ulicą Lazurową, tworząc kolejny fragment tunelu. W związku z tym mieszkańcy stolicy muszą przygotować się na czasowe zmiany w organizacji ruchu. Zamknięta zostanie wschodnia jezdnia ulicy Lazurowej na odcinku pomiędzy ulicami Doroszewskiego a Górczewską. W tym czasie kierowcy i pasażerowie Warszawskiego Transportu Publicznego (WTP) będą musieli korzystać z objazdów.
Rozkład jazdy:
- Jakie zmiany w organizacji ruchu zostaną wprowadzone w związku z pracami tarczy TBM Krystyna pod ulicą Lazurową?
- Które linie autobusowe WTP zmienią swoje trasy podczas zamknięcia fragmentu ulicy Lazurowej?
- Jakie nowe stacje powstaną w ramach budowy zachodniego odcinka drugiej linii metra na Bemowie?
Zmiany w ruchu drogowym i objazdy
Zamknięcie fragmentu ulicy Lazurowej nastąpi w piątek, 7 marca, o godzinie 23:00 i potrwa do poniedziałkowego poranka, 10 marca, do godziny 4:00. Ma to na celu zapewnienie bezpieczeństwa oraz ochronę infrastruktury podziemnej, gdy tarcza TBM Krystyna będzie przebijać się do wnętrza stacji metra.
Kierowcy jadący w stronę ronda Górczewska nie będą mogli przejechać ulicą Lazurową na odcinku między Doroszewskiego a Górczewską. Dla nich przygotowano trasę objazdową poprowadzoną ulicami Człuchowską, Powstańców Śląskich i Górczewską. Natomiast ruch w kierunku Człuchowskiej pozostanie bez zmian.
Utrudnienia dla pieszych i rowerzystów
Nie tylko kierowcy, ale także piesi i rowerzyści odczują zmiany. Na czas prac budowlanych zamknięty zostanie fragment chodnika oraz ścieżki rowerowej, które znajdują się przy wschodniej jezdni ulicy Lazurowej, pomiędzy Doroszewskiego a wjazdem na stację benzynową. Piesi i rowerzyści będą mogli skorzystać z przejść wyznaczonych po drugiej stronie ulicy Lazurowej. Dodatkowo, w rejonie ulicy Szobera i Górczewskiej ustawione zostaną znaki informacyjne kierujące do przejść dla pieszych.
Zmiany w kursowaniu autobusów WTP
Czasowe zamknięcie ulicy Lazurowej wpłynie także na kursowanie autobusów Warszawskiego Transportu Publicznego. Linie: 105, 122, 189, 190, 220, 249 oraz N45 będą kursować objazdami:
- Autobusy linii 105 (kierunek Osiedle Górczewska) oraz 220 (w stronę Nowego Bemowa) pojadą trasą Człuchowska – Powstańców Śląskich – Górczewska.
- Linia 189, jadąca w stronę Osiedla Górczewska, pojedzie bezpośrednio ulicą Powstańców Śląskich do Górczewskiej.
- Autobusy linii 190 i 249, zamiast ulicami Powstańców Śląskich, Człuchowską i Lazurową, dojadą do pętli Osiedle Górczewska wprost ulicą Górczewską.
- Linia 122 nie będzie obsługiwała pętli Osiedle Górczewska – jej trasa zostanie skrócona. Z Człuchowskiej skręci w Lazurową i dojedzie do ronda na skrzyżowaniu z Połczyńską, skąd zawróci i uda się w kierunku Gwiaździstej.
- Autobusy nocnej linii N45 zakończą swoją trasę na pętli Osiedle Górczewska i nie będą dojeżdżać do skrzyżowania Lazurowej z Połczyńską.
Końcowy odcinek drugiej linii metra na Bemowie
Budowa ostatniego fragmentu drugiej linii metra na Bemowie nabiera tempa. W ramach inwestycji powstają trzy nowe stacje:
- C3 „Lazurowa” – zlokalizowana w rejonie skrzyżowania ulic Górczewskiej i Lazurowej,
- C2 „Chrzanów” – w pobliżu skrzyżowania ulic Rayskiego i Szeligowskiej,
- C1 „Karolin” – końcowa stacja z torami odstawczymi przy skrzyżowaniu ulic Połczyńskiej i Sochaczewskiej.
Za stacją Karolin zostaną wybudowane podziemne tory prowadzące do nowej Stacji Techniczno-Postojowej „Karolin”, która umożliwi kompleksową obsługę taboru kursującego na drugiej linii metra. Ponadto, w ramach inwestycji powstaną dwie wentylatornie.
Finansowanie projektu
Budowa zachodniego odcinka linii M2 jest częścią projektu „Budowa II linii metra wraz z infrastrukturą towarzyszącą – etap IV”, który realizowany jest dzięki współfinansowaniu z Funduszu Spójności Unii Europejskiej w ramach programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko na lata 2021-2027. Całkowita wartość projektu wynosi 3 000 830 693 zł, z czego 1 125 000 000 zł pochodzi ze środków unijnych.
Prace nad budową drugiej linii metra na Bemowie wchodzą w kluczową fazę. Po sukcesie tarczy TBM Anny, teraz Krystyna drąży tunel pod ulicą Lazurową. W najbliższy weekend mieszkańców czekają czasowe zmiany w organizacji ruchu i komunikacji miejskiej. Pomimo utrudnień, realizacja tego przedsięwzięcia to ogromny krok w stronę poprawy jakości transportu publicznego w stolicy. Dzięki rozbudowie linii M2 mieszkańcy Bemowa i okolicznych osiedli zyskają jeszcze lepsze połączenie z centrum miasta, co znacząco usprawni codzienne podróże warszawiaków.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze