Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Dobre tempo „Torowej rewolucji” w Szczecinie

infotram
01.04.2021 10:45
0 Komentarzy

Trwają intensywne prace związane z trwającą Torową rewolucją. Na placu Hołdu Pruskiego widać już nawet nowe szyny. To pokazuje jak ogromne jest tempo prac przy tak skomplikowanym i wymagającym zadaniu.

Prace wodno-kanalizacyjne, budowa węzła wodociągowego na ul. Kołłątaja, wykonanie koryta torowego na ul. Kołłątaja / ul. Św. Barbary i ul. Asnyka, prace elektro – instalacyjne na Rondzie Sybiraków, montaż szyn na placu Hołdu Pruskiego czy wykonanie płyty torowej na rozjeździe – ul. Matejki / ul. Piłsudskiego – to tylko część z prac, które udało się do tej pory wykonać.

W najbliższych dniach będą nadal trwały prace rozbiórkowe nawierzchni jezdni chodników oraz budowa i przebudowa istniejących sieci wodociągowych, a dodatkowo:

  • prace związane z wykonaniem koryta torowego oraz warstw konstrukcyjnych – odcinek za Rondem Sybiraków w stronę ul. Kadłubka
  • Wykonanie płyty torowej na przejeździe przez ul. Św. Barbary
  • Dalszy montaż nowych fundamentów pod słupy trakcyjne
  • prace związane z wykonaniem kanalizacji kablowej pod oświetlenie uliczne
  • Przebudowa linii kablowej na odc. ul. Św. Barbary – Rondo Sybiraków – kontynuacja
  • Wykonanie zasilania wiaty przystankowej – strona przy skwerze płk. Kuklińskiego
  • Dalsze prace związane z wykonaniem odwodnienia torowiska
  • Wykonanie kanalizacji teletechnicznej na odc. ul. Św. Barbary – Rondo Sybiraków – kontynuacja
  • Tyczenie sytuacyjne i wysokościowe zaprojektowanych elementów uzbrojenia podziemnego oraz konstrukcji dróg i torowiska
  • Wykonanie płyty torowej – odc. między ul. Piłsudskiego i ul. Mazowiecką – kontynuacja prac
  • Wykonanie dolnej warstwy stabilizacji Rm=2,5 MPa w korycie torowym wzdłuż Alei Kwiatowej
  • Montaż kanalizacji kablowej i teletechnicznej w pasie zieleni rozdzielającej wzdłuż ul. Matejki oraz wzdłuż pl. Hołdu Pruskiego – kontynuacja prac
  • Wykonanie kanalizacji kablowej pod zaprojektowane smarownice przy pl. Żołnierza Polskiego – kontynuacja prac

O ZADANIU

Jest to jedna z największych inwestycji w naszym mieście, a z pewnością najbardziej skomplikowane logistycznie zadanie realizowane w Szczecinie. Projekt przebudowy torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu al. Niepodległości – pl. Żołnierza Polskiego – Matejki – al. Wyzwolenia – pl. Rodła – Rondo Giedroycia – Dworzec Niebuszewo zakłada poprawę infrastruktury tramwajowej na łącznym odcinku około 8 kilometrów toru pojedynczego, ale także kompleksowo odpowie na potrzeby pasażerów komunikacji miejskiej, pieszych, rowerzystów i kierowców. Poprawi ich komfort i bezpieczeństwo. Zadanie jest skomplikowane i wymagające, zostało więc podzielone na kilka etapów.

Zakres robót obejmuje:

  • przebudowę torowiska w al. Niepodległości oraz al. Wyzwolenia do Ronda Giedroycia,
  • przebudowę torowiska w ciągu ul. Kołłątaja, ul. Asnyka,
  • przebudowę pętli Dworzec Niebuszewo,
  • przebudowę torowiska w ciągu pl. Żołnierza Polskiego, ul. Matejki i ul. Piłsudskiego,
  • przebudowę placu Rodła i placu Żołnierza Polskiego,
  • przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną w pasie rozdziału na odcinkach wydzielonych oraz przebudowa całej ulicy na odcinkach torowiska wbudowanego w jezdnię (łącznie ok. 8034 mtp),
  • nadanie priorytetu dla komunikacji miejskiej na całym odcinku poprzez wykonanie pasów autobusowo – tramwajowych,
  • budowę przystanków „wiedeńskich” tramwajowych/przebudowę peronów przystankowych,
  • integracja przestanków autobusowych i tramwajowych,
  • ułatwienie przesiadek, poprawa komfortu obsługi pasażerów,
  • budowę wydzielonych miejsc postojowych,
  • budowę pasów rowerowych,
  • przebudowę chodników oraz zjazdów,
  • przebudowę sieci trakcyjnej,
  • przebudowę oświetlenia ulicznego,
  • przebudowę sygnalizacji świetlnej wraz ze zmianą organizacji ruchu.

Przypominamy, że wykonawca – ZUE S.A ma 720 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy na zadanie pod nazwą „PRZEBUDOWA TOROWISKA WRAZ Z SIECIĄ TRAKCYJNĄ OD PL. ŻOŁNIERZA DO PĘTLI NIEBUSZEWO ORAZ W CIĄGU PL. ŻOŁNIERZA POLSKIEGO – UL. MATEJKI – UL. PIŁSUDSKIEGO (DO PL. RODŁA)”. Wartość umowy to 174 429 663, 24 zł.

Komentarze