Dłuższe składy warszawskiego metra

Ciągły rozwój warszawskiego metra i zwiększająca się liczba pasażerów podziemnej kolejki powoduje konieczność rozbudowy parku taborowego. W ostatnich dniach stycznia b.r. do Warszawy dotarły cztery wagony środkowe serii 81, które zostaną wykorzystane do wydłużenia rosyjskich pociągów. Są to pierwsze egzemplarze, z 30 zamówionych. Do stolicy Polski dotarły z podmoskiewskiej fabryki po ponad dwudniowej podróży. Pociąg z wagonami przybył na stację Warszawa Okęcie, skąd wagony udały się do STP na Kabatach. Warto wspomnieć, iż ostatni etap swojej podróży nowe nabytki podziemnej kolejki pokonały na własnych kołach. Przypomnijmy, iż na dostawę wagonów zostały podpisane dwa kontakty –26 kwietnia 2006 roku (14 sztuk) oraz 16 października (16 sztuk). Omawiane w niniejszym tekście cztery wagony przybyły do Warszawy z dwumiesięcznym opóźnieniem. W najbliższym czasie należy spodziewać się dostawy kolejnych pojazdów, które będą systematycznie włączane do ruchu. Zakończenie pierwszego etapu dostaw jest planowane na czerwiec 2007 roku. Drugi kontrakt powinien być zrealizowany do lutego przyszłego roku. W rosyjskich wagonach montowane są podłogi i siedzenia polskiej produkcji. Takie posunięcie spowodowane jest niespełnieniem krajowych norm przeciwpożarowych przez wyposażenie rosyjskie. Jako ciekawostkę warto dodać, iż w czasie całej podróży z Moskwy do Warszawy wagony były pilnowane przez ochroniarzy, których zadaniem było niedopuszczenie do tego, aby nowe nabytki podziemnej kolejki stały się polem do popisu dla graficiarzy.
Jak informuje Metro Warszawskie od 12 lutego na linii Kabaty –Pl. Wilsona –Marymont będzie eksploatowanych:
•w dni powszednie
– 14 pociągów sześciowagonowych
– 9 pociągów czterowagonowych (w tym pociąg wahadłowy)
•w soboty
– 8 pociągów sześciowagonowych
– 6 pociągów czterowagonowych (w tym pociąg wahadłowy)
•w niedzielę
– 8 pociągów sześciowagonowych
– 4 pociągów czterowagonowych (w tym pociąg wahadłowy)
Przyczyni się to chociaż w niewielkim stopniu do rozładowania tłoku panującego w składach metra, szczególnie w godzinach szczytu. Kolejnych dostaw pociągów należy spodziewać się wraz z oddaniem do użytku następnych stacji I linii metra. O wydarzeniach tych będziemy na bieżąco informować na łamach InfoBusa.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze