Dlaczego na warszawskiej linii 22 jeżdżą przeważnie przestarzałe Konstale?
Z jakiej przyczyny w dni robocze na linię tramwajową 22 tylko sporadycznie przeznaczane są składy niskopodłogowe wyprodukowane przez firmę PESA?
Takie pytanie zadał warszawski radny Maciej Binkowski w swojej interpelacji.
Przestarzale Konstale
I dalej zapytał czy w ramach aktualnie realizowanego harmonogramu dostaw składów produkcji koncernu Hyundai planowane jest skierowanie ich na obsługę powyższej linii ?
Jak wyjaśnił linia 22 jest jedną z kluczowych w funkcjonowaniu komunikacji publicznej w Warszawie. Jako jedyna łączy ona „centralno-biurową” część Woli z niemal całymi Bielanami oraz stanowi bezpośrednie połączenie z kluczowymi węzłami komunikacyjnymi na prawym brzegu Wisły (Rondo Wiatraczna i Waszyngtona oraz ul Targową). Od lat jest ona obsługiwana niemal wyłącznie przez najstarsze składy z rodziny Konstal 105N, a osoby niepełnosprawne i z małymi dziećmi skazane są na nieliczne kursy kilku składów z częściowo obniżoną podłogą, wyprodukowanych przez Konstal w latach dziewięćdziesiątych i pozostających technologicznie daleko w tyle za obecnymi standardami.
Czekamy na stanowisko warszawskiego ratusza w tej sprawie, zapewne zostanie ono przedstawione po kosultacji z Tramwajami Warszawskimi.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze