Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Dlaczego na warszawskiej linii 22 jeżdżą przeważnie przestarzałe Konstale?

infotram
10.10.2022 14:15
0 Komentarzy

Z jakiej przyczyny w dni robocze na linię tramwajową 22 tylko sporadycznie przeznaczane są składy niskopodłogowe wyprodukowane przez firmę PESA?

Takie pytanie zadał warszawski radny Maciej Binkowski w swojej interpelacji.

Przestarzale Konstale

I dalej zapytał czy w ramach aktualnie realizowanego harmonogramu dostaw składów produkcji koncernu Hyundai planowane jest skierowanie ich na obsługę powyższej linii ?

Jak wyjaśnił linia 22 jest jedną z kluczowych w funkcjonowaniu komunikacji publicznej w Warszawie. Jako jedyna łączy ona „centralno-biurową” część Woli z niemal całymi Bielanami oraz stanowi bezpośrednie połączenie z kluczowymi węzłami komunikacyjnymi na prawym brzegu Wisły (Rondo Wiatraczna i Waszyngtona oraz ul Targową). Od lat jest ona obsługiwana niemal wyłącznie przez najstarsze składy z rodziny Konstal 105N, a osoby niepełnosprawne i z małymi dziećmi skazane są na nieliczne kursy kilku składów z częściowo obniżoną podłogą, wyprodukowanych przez Konstal w latach dziewięćdziesiątych i pozostających technologicznie daleko w tyle za obecnymi standardami.

Czekamy na stanowisko warszawskiego ratusza w tej sprawie, zapewne zostanie ono przedstawione po kosultacji z Tramwajami Warszawskimi.

Komentarze