Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Cztery oferty w Łodzi. Najtańsza od tureckiej firmy Bozankaya

infotram
23.10.2019 13:45
0 Komentarzy

Niespodzianka wŁodzi. Tamtejszy Zarząd Inwestycji Miejskich otworzył koperty z ofertami na 30tramwajów. Najtańsza wpłynęła z Turcji.

W przetargu udział wzięło czterech producentów. To:

Bozankaya – z ceną ok. 263 mln zł;

Modertrans – z ceną ok. 268 mln zł;

PESA – z ceną ok. 332 mln zł oraz

Stadler – z ceną ok. 339 mln zł.

Tylko dwie pierwsze mieszczą się w budżecie. Czyżby szykowałsię debiut kolejnej tureckiej firmy w Polsce? Zamawiający na zakup tramwajów chce przeznaczyć ok. 275 mln zł.

Przypomnijmy. Zamówienie zostało podzielone na trzy zadania:

1) Zadanie 1 – dostawy 30 sztuk fabrycznie nowych (tzn.wyprodukowanych nie wcześniej niż 6 miesięcy przed datą realizacji dostawy inie eksploatowanych dotychczas) tramwajów niskopodłogowych (co najmniej 80%niskiej podłogi);

2) Zadanie 2 – dostawa pakietu eksploatacyjno-naprawczego,zgodnie z wykazem i opisem przedmiotu zamówienia;

3) Zadanie 3 – dostawa specjalistycznego wyposażenia.

Każdy z oferowanych tramwajów będzie objęty 36 miesięcznągwarancją oraz rękojmią za wady, bez limitu km, liczoną od dnia podpisania bezuwag protokołu odbioru, z następującymi wyjątkami:

1) perforacja korozyjna dla całej struktury nadwozia, blachposzycia zewnętrznego, oraz poszycia dachu oraz gwarancji na trwałośćkonstrukcji szkieletu nadwozia: 120 miesięcy gwarancji,

2) zewnętrzne powłoki lakiernicze: 72 miesiące gwarancji.

Tramwaje mają być wyprodukowane nie wcześniej niż 6 miesięcyprzed datą realizacji dostawy i nie eksploatowane, niskopodłogowe (co najmniej80 % niskiej podłogi), przegubowe, z następującymi zastrzeżeniami:

1) wszystkie oferowane wagony tramwajowe muszą być tegosamego typu, długości, skonstruowane w ten sam sposób, według tej samejdokumentacji technicznej, przez tego samego producenta, zgodne z opisemprzedmiotu zamówienia (w odniesieniu do opisu parametrów wagonów tramwajowych,specjalistycznego wyposażenia obsługowego i pakietu eksploatacyjno-naprawczego)i zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia (w odniesieniu do opisu systemówpokładowych),

2) Zamawiający nie dopuszcza oferowania rozwiązańprototypowych, niesprawdzonych w seryjnej produkcji, co oznacza, iż Wykonawcazobowiązany jest potwierdzić, przez złożenie stosownego oświadczenia wformularzu ofertowym, że zastosowane zespoły, układy i systemy w oferowanychwagonach tramwajowych są produkowane seryjnie i eksploatowane przez innychZamawiających,

3) wszystkie dostarczone wagony tramwajowe muszą być gotowedo eksploatacji, tj. przede wszystkim przystosowane do przewozu osób wkomunikacji miejskiej oraz posiadać dokumenty wymagane przepisami prawaobowiązującego w dniu realizacji dostawy, a w szczególności przepisami Prawa oruchu drogowym, niezbędne do dopuszczenia pojazdów do ruchu (świadectwohomologacji).

Nowe wagony trafią do zmodernizowanej zajezdni Chocianowice, najpóźniej do 1 marca 2022 roku. 

      


Komentarze