Cieszyn wyremontuje płytę głównego rynku; w ramach tramwajowego projektu
Samorząd Cieszyna ogłosił przetarg, który ma wyłonić wykonawcę remontu i przebudowy głównego rynku miasta – zakomunikowała rzecznik magistratu Katarzyna Koczwara.
Firma, która zostanie wybrana, będzie miała rok na wywiązanie się z zadania.
Szlakiem Cieszyńskiego Tramwaju
Z dokumentacji przetargowej wynika, że rynek czeka remont oraz przebudowa. Zakres robót obejmie m.in. wyrównanie poziomów placu i okalającej go jezdni wraz z wymienioną nawierzchni. Odtworzona zostanie nawierzchnia granitowa. Remontu konserwatorskiego doczeka się znajdująca się w centrum placu fontanna św. Floriana. Prace obejmą zagospodarowanie zieleni i małej architektury. Pracom towarzyszyły będą badania archeologiczne.
Firmy mogą składać swoje oferty do 17 maja. Zwycięzca będzie miał rok na realizację umowy.
Remont jest elementem projektu o nazwie „Szlakiem Cieszyńskiego Tramwaju – rozwój transgranicznej turystyki”. W pierwszym etapie prace objęły ulicę Głęboką, która wiedzie od rynku w kierunku wzgórza Zamkowego i mostu granicznego nad rzeką Olzą. Zakończył się on w ub.r.
Rynek w Cieszynie datowany jest na schyłek XV w. W jego centrum znajduje się fontanna św. Floriana, ustawiona w latach 70. XVIII w. Wzniesione kamienice są stylu barokowo-klasycystycznym. Przy nim znajduje się ratusz.
Ul. Głęboka liczy ok. 400 m i przebiega od głównego placu miasta w bezpośrednie pobliże mostu granicznego z Czechami. Zakres prac obejmował m.in. przebudowę i remont jezdni oraz chodników. O tramwajach przypomina m.in. szyna wkomponowana w nawierzchnię.
Trasa tramwajowa powstała w Cieszynie w 1911 r. Łączyła historyczne centrum miasta z jego zachodnią częścią, położoną za rzeką Olzą (obecnie Czeski Cieszyn). Trasa wiodła od dzisiejszej ulicy Bielskiej przez Rynek i ulicę Głęboką, a następnie przez most na Olzie, główną ulicę współczesnego Czeskiego Cieszyna aż do dworca kolejowego. Linia istniała jeszcze po 1920 r., w którym miasto zostało podzielone miedzy Polskę i Czechosłowację, choć kontrola graniczna uniemożliwiała utrzymanie płynności ruchu. Zlikwidowano ją w 1921 r. (PAP)
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze