Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Cieszyn wyremontuje płytę głównego rynku; w ramach tramwajowego projektu

infotram
23.04.2022 09:15
0 Komentarzy
Samorząd Cieszyna ogłosił przetarg, który ma wyłonić wykonawcę remontu i przebudowy głównego rynku miasta – zakomunikowała rzecznik magistratu Katarzyna Koczwara.

Firma, która zostanie wybrana, będzie miała rok na wywiązanie się z zadania.

Szlakiem Cieszyńskiego Tramwaju

Z dokumentacji przetargowej wynika, że rynek czeka remont oraz przebudowa. Zakres robót obejmie m.in. wyrównanie poziomów placu i okalającej go jezdni wraz z wymienioną nawierzchni. Odtworzona zostanie nawierzchnia granitowa. Remontu konserwatorskiego doczeka się znajdująca się w centrum placu fontanna św. Floriana. Prace obejmą zagospodarowanie zieleni i małej architektury. Pracom towarzyszyły będą badania archeologiczne.

Firmy mogą składać swoje oferty do 17 maja. Zwycięzca będzie miał rok na realizację umowy.

Remont jest elementem projektu o nazwie „Szlakiem Cieszyńskiego Tramwaju – rozwój transgranicznej turystyki”. W pierwszym etapie prace objęły ulicę Głęboką, która wiedzie od rynku w kierunku wzgórza Zamkowego i mostu granicznego nad rzeką Olzą. Zakończył się on w ub.r.

Rynek w Cieszynie datowany jest na schyłek XV w. W jego centrum znajduje się fontanna św. Floriana, ustawiona w latach 70. XVIII w. Wzniesione kamienice są stylu barokowo-klasycystycznym. Przy nim znajduje się ratusz.

Ul. Głęboka liczy ok. 400 m i przebiega od głównego placu miasta w bezpośrednie pobliże mostu granicznego z Czechami. Zakres prac obejmował m.in. przebudowę i remont jezdni oraz chodników. O tramwajach przypomina m.in. szyna wkomponowana w nawierzchnię.

Trasa tramwajowa powstała w Cieszynie w 1911 r. Łączyła historyczne centrum miasta z jego zachodnią częścią, położoną za rzeką Olzą (obecnie Czeski Cieszyn). Trasa wiodła od dzisiejszej ulicy Bielskiej przez Rynek i ulicę Głęboką, a następnie przez most na Olzie, główną ulicę współczesnego Czeskiego Cieszyna aż do dworca kolejowego. Linia istniała jeszcze po 1920 r., w którym miasto zostało podzielone miedzy Polskę i Czechosłowację, choć kontrola graniczna uniemożliwiała utrzymanie płynności ruchu. Zlikwidowano ją w 1921 r. (PAP)

Komentarze