CAF rusza z dostawami kolejnych tramwajów dla Budapesztu
Pierwszy tramwaj CAF, wyprodukowany w Hiszpanii, dotarł do Budapesztu. To część zamówienia obejmującego łącznie 51 pojazdów, które mają znacząco zwiększyć udział niskopodłogowych tramwajów w stolicy Węgier.
Po ukończeniu testów i uzyskaniu wszystkich niezbędnych pozwoleń, nowy tramwaj będzie mógł rozpocząć regularne kursy jeszcze w tym roku.
Spis treści:
- Jakie konkretne korzyści dla pasażerów przyniesie zwiększenie udziału niskopodłogowych tramwajów w Budapeszcie do 40%?
- Jakie są kluczowe różnice technologiczne i wizualne pomiędzy nowymi tramwajami CAF a wcześniejszymi modelami, które są już w eksploatacji w Budapeszcie?
- Jakie są plany miasta dotyczące rozbudowy infrastruktury tramwajowej, aby w pełni wykorzystać potencjał nowoczesnych, energooszczędnych tramwajów?
Nowoczesne i przyjazne pasażerom tramwaje
Nowo przybyły tramwaj CAF ma długość 34 metrów i jest wyposażony w nowoczesne udogodnienia, które poprawią komfort pasażerów. Jego niskopodłogowa konstrukcja ułatwia wsiadanie i wysiadanie, zwłaszcza osobom z ograniczoną mobilnością, podróżnym z wózkami dziecięcymi oraz większym bagażem. Dodatkowo pojazd jest wyposażony w bardziej wydajny system klimatyzacyjny, co zapewni lepsze warunki podróży w upalne dni.
Jednym z kluczowych atutów nowego tramwaju jest jego energooszczędność. Pojazd jest w stanie odzyskiwać energię podczas hamowania i zwracać ją do sieci, jeśli infrastruktura techniczna na to pozwala. Zmieniony został również wygląd zewnętrzny tramwaju w porównaniu do wcześniejszych modeli CAF – ma on nowocześniejszą karoserię, odświeżone drzwi oraz zmodernizowane wnętrze.
Rozwój floty tramwajowej w Budapeszcie
Od 2021 roku Budapeszt wzbogacił się o 73 nowe tramwaje CAF. W listopadzie 2022 roku zamówiono kolejne 20 krótszych pojazdów, a w marcu 2023 kolejne 31 – 26 krótkich i 5 długich tramwajów. Produkcja niektórych z tych pojazdów odbywa się w Budapeszcie, a pozostałe, takie jak najnowszy przybyły tramwaj, montowane są w Hiszpanii.
Ostatni tramwaj z nowej serii ma wejść do użytku latem 2026 roku, a w perspektywie do 2030 roku miasto planuje dalsze zamówienia. BKK, operator transportu publicznego w Budapeszcie, pracuje już nad przetargiem, który ma doprowadzić do zakupu ponad 100 nowoczesnych tramwajów, co jeszcze bardziej zwiększy możliwości przewozowe i komfort pasażerów.
Współfinansowanie z Unii Europejskiej i rządu węgierskiego
Projekt modernizacji floty tramwajowej Budapesztu jest wspierany finansowo zarówno przez Unię Europejską, jak i rząd Węgier. Dzięki tym inwestycjom miasto będzie mogło kontynuować rozwój nowoczesnej i ekologicznej sieci transportu publicznego, dostosowanej do potrzeb mieszkańców i turystów.
Modernizacja budapeszteńskiej floty tramwajowej to ważny krok w kierunku zrównoważonego transportu, który przyniesie korzyści zarówno użytkownikom, jak i środowisku.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze