Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

CAF dostarczy nowe tramwaje dla drugiej linii tramwajowej w Tours

infotram
24.03.2025 14:30
0 Komentarzy

Hiszpańska firma CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles) podpisała kontrakt z Syndicat des Mobilités de Touraine (SMT) – organizatorem transportu publicznego w regionie Tours we Francji – na dostawę nowej floty tramwajowej dla powstającej Linii 2 sieci tramwajowej.

Nowa linia połączy miejscowości La Riche i Chambray-lès-Tours.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie nowoczesne rozwiązanie technologiczne zastosowano w nowych tramwajach CAF dla Tours, aby mogły kursować przez centrum miasta?
  2. Jakie cele ma realizacja drugiej linii tramwajowej w Tours i jakie obiekty połączy ta trasa?
  3. Ile tramwajów Urbos dostarczy firma CAF i kiedy planowane jest rozpoczęcie eksploatacji nowej linii?
Tramwaj CAF
Tramwaj CAF

Zakres kontraktu

Umowa obejmuje dostawę 19 tramwajów typu Urbos, a także części zamiennych do obsługi zaplecza technicznego oraz specjalistycznych narzędzi potrzebnych do konserwacji i eksploatacji pojazdów. CAF po raz kolejny zdobywa zaufanie francuskiego rynku, gdzie jego tramwaje Urbos zostały już wcześniej wybrane m.in. przez aglomeracje Montpellier i Marsylii.

Nowoczesne i dostępne pojazdy

Nowe tramwaje będą mieć długość 42 metrów i będą mogły pomieścić do 280 pasażerów. Konstrukcja niskopodłogowa zapewni łatwy dostęp dla wszystkich użytkowników, w tym osób z ograniczoną mobilnością. Każdy tramwaj zostanie wyposażony w wielofunkcyjne przestrzenie przeznaczone na wózki dziecięce, rowery oraz wózki inwalidzkie. Projekt uwzględnia zarówno komfort, jak i bezpieczeństwo pasażerów.

Elastyczność i innowacje technologiczne

Nowe pojazdy będą kompatybilne z całą siecią tramwajową Tours, co oznacza możliwość ich eksploatacji zarówno na nowej Linii 2, jak i na istniejącej Linii 1. Zostaną również wyposażone w pokładowe systemy magazynowania energii, co umożliwi im jazdę bez sieci trakcyjnej – całkowicie autonomicznie – na kluczowym, około 2-kilometrowym odcinku pomiędzy dworcem kolejowym w Tours a placem Choiseul, przebiegającym przez zabytkowe centrum miasta. To nowoczesne rozwiązanie pozwoli zachować historyczny krajobraz miejski, jednocześnie redukując koszty infrastruktury, jakie niesie ze sobą budowa konwencjonalnej sieci trakcyjnej.

Inwestycja w zrównoważony transport

Miasto Tours, znane ze swojej gotyckiej architektury oraz jako brama do Doliny Loary i jej słynnych zamków, rozpoczęło niedawno budowę drugiej linii tramwajowej. Nowa linia będzie miała 12,5 km długości i obejmie 22 przystanki, a jej uruchomienie zaplanowano na 2028 rok.

Projekt zakłada poprawę integracji między liniami tramwajowymi i autobusowymi oraz promowanie aktywnych form transportu, takich jak jazda na rowerze i piesze przemieszczanie się, poprzez budowę ścieżek rowerowych oraz rozległych stref dla pieszych. Celem inwestycji jest zwiększenie możliwości przemieszczania się i spójności urbanistycznej w regionie.

Lepsze połączenia i dostępność usług

Nowa infrastruktura tramwajowa połączy dwa szpitale, liczne szkoły oraz obiekty uniwersyteckie, z których korzysta około 30 000 studentów, jak również różnorodne obiekty kultury, sportu i rekreacji zlokalizowane wzdłuż trasy.

CAF umacnia swoją pozycję na rynku francuskim

Zamówienie złożone przez miasto Tours stanowi kolejny sukces handlowy firmy CAF we Francji. Producent z Kraju Basków umacnia swoją pozycję dzięki rosnącemu zapotrzebowaniu na nowoczesny transport publiczny zarówno we Francji, jak i w całej Europie. Warunki rynkowe sprzyjają inwestycjom w rozwój zrównoważonej mobilności, a tramwaje Urbos stają się częścią tej transformacji.

Komentarze