Bydgoszcz: Rusza przetarg na budowę nowej linii tramwajowej na Szwederowo
Miasto Bydgoszcz ogłosiło przetarg na budowę trasy tramwajowej na Szwederowo. To pierwsza część dużego projektu, którego celem jest połączenie ronda Kujawskiego z rondem Grunwaldzkim.
W pierwszym etapie inwestycja obejmie odcinek do ulicy Bielickiej.
Rozkład jazdy:
- Jakie udogodnienia dla pasażerów i rowerzystów przewidziano w ramach budowy trasy tramwajowej na Szwederowo?
- W jaki sposób projekt nowej linii tramwajowej wpisuje się w plany drugiego etapu inwestycji do ronda Grunwaldzkiego?
- Jakie rozwiązania proekologiczne i poprawiające komfort życia mieszkańców uwzględniono w projekcie trasy?
Nowe przystanki, przejścia i zielone torowiska
W ramach zadania węzeł przesiadkowy Rondo Kujawskie zostanie uzupełniony o dwa dodatkowe przystanki tramwajowe. Przebudowana zostanie także infrastruktura podziemna w rejonie planowanej trasy. Dla usprawnienia ruchu część ulic poprzecznych zostanie rozbudowana lub zmodernizowana.
Między rondem Kujawskim a ulicą T. Lenartowicza pojawi się nowe przejście dla pieszych z przejazdem rowerowym, podobne rozwiązanie zaplanowano także na wysokości ulicy Konopnej. Na trasie powstaną zielone torowiska oraz przystanki z dachami obsadzonymi roślinnością. Z kolei przy pętli na ul. Bielickiej przewidziano budowę zadaszonego parkingu rowerowego. Aby ograniczyć uciążliwości dla mieszkańców, projekt uwzględnia elementy zmniejszające hałas i drgania.
Nowością będą również kieszeniowe parki wzdłuż ulicy Solskiego – m.in. przy ulicach Konopnej, Bielickiej i Kossaka. Dzięki temu nowa linia tramwajowa zostanie wzbogacona o liczne tereny zielone.
Perspektywa drugiego etapu
Za ulicą ks. I. Skorupki torowisko zakończy się ślepo, a ulica Solskiego zostanie zwężona do przekroju jednojezdniowego. To rozwiązanie tymczasowe, przygotowane z myślą o realizacji drugiego etapu inwestycji, obejmującego budowę torowiska wzdłuż ulic Pięknej, Szubińskiej i Kruszwickiej aż do ronda Grunwaldzkiego. Na ten odcinek miasto posiada już gotową koncepcję. Do czasu jego realizacji w newralgicznym miejscu pojawią się buspasy, które usprawnią przejazd autobusów.
Finansowanie i harmonogram
Dokumentację projektową przygotowała firma Progreg Sp. z o.o. z Krakowa. Inwestycja uzyskała dofinansowanie z funduszy europejskich. Prace budowlane potrwają około dwóch lat. Jak zapewnia miasto, nie będą one zakłócały funkcjonowania obecnej sieci tramwajowej – już na etapie budowy ulicy Kujawskiej wykonano niezbędne rozjazdy na rondzie Kujawskim.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze