Bydgoszcz planuje nową inwestycję tramwajową. Rusza przetarg na budowę torowiska wzdłuż ul. Solskiego
Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy ogłosił przetarg na realizację dużej inwestycji infrastrukturalnej – budowę nowego dwutorowego torowiska tramwajowego wzdłuż ulicy Solskiego.
Projekt zakłada również powstanie pętli tramwajowej Bielicka. Całość prac ma zostać wykonana w ciągu 27 miesięcy od podpisania umowy, a wartość zamówienia zabezpieczono wadium w wysokości 1 mln zł.
Rozkład jazdy:
- Jakie są etapy realizacji inwestycji tramwajowej wzdłuż ulicy Solskiego i czego dokładnie dotyczą?
- Jakie wymagania musi spełnić wykonawca, aby móc wziąć udział w przetargu?
- Na jakich kryteriach oparta będzie ocena ofert i do kiedy można je składać?
Zakres inwestycji
Inwestycja obejmuje budowę nowej infrastruktury tramwajowej, podzielonej na dwa etapy:
- Etap I: odcinek od ronda Kujawskiego do ul. Bielickiej, wraz z budową pętli tramwajowej (długość ok. 1,06 km),
- Etap II: odcinek od pętli na ul. Bielickiej do końca opracowania projektowego (długość ok. 0,42 km).
Projekt zakłada pełną integrację działań drogowych, torowych i instalacyjnych. W realizację inwestycji zaangażowane będą wspólnie ZDMiKP oraz Miejskie Wodociągi i Kanalizacja w Bydgoszczy.
Szczegóły przetargu i finansowanie
Zamówienie jest współfinansowane ze środków unijnych w ramach programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021–2027 (FEnIKS). Przewidywany czas realizacji robót budowlanych wynosi 25 miesięcy, z czego pierwsza faza powinna zakończyć się w ciągu 15 miesięcy. Kolejne dwa miesiące przeznaczono na uzyskanie pozwolenia na użytkowanie.
W przetargu mogą startować wykonawcy posiadający doświadczenie m.in. w budowie torowisk tramwajowych o długości minimum 1000 m, sieci trakcyjnych oraz infrastruktury drogowej i zieleni. Dodatkowo wymagane jest posiadanie odpowiedniego zaplecza finansowego – co najmniej 10 mln zł w środkach własnych lub zdolności kredytowej.
Warunki zatrudnienia i wykonania
Zamawiający wymaga zatrudnienia pracowników fizycznych przez wykonawcę i/lub podwykonawców na podstawie umowy o pracę. Projektanci, geodeci czy dostawcy materiałów nie są objęci tym wymogiem.
Roboty budowlane obejmują nie tylko torowisko, ale również infrastrukturę towarzyszącą – kanalizację deszczową i sanitarną, sieci wodociągowe oraz elementy zieleni. Specjalny punkt zawarto także w odniesieniu do sygnalistów – wdrożono procedury umożliwiające zgłaszanie nieprawidłowości w realizacji inwestycji zgodnie z ustawą o ochronie sygnalistów.
Kryteria oceny ofert
Wybór najkorzystniejszej oferty będzie oparty na trzech kryteriach:
- cena (60%),
- okres gwarancji na roboty budowlane (20%),
- okres gwarancji na roboty zieleniarskie (20%).
Oferty można składać wyłącznie drogą elektroniczną do 10 października 2025 r. za pośrednictwem platformazakupowa.pl. Otwarcie ofert nastąpi tego samego dnia.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze