Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Bydgoszcz planuje nową inwestycję tramwajową. Rusza przetarg na budowę torowiska wzdłuż ul. Solskiego

infotram
08.09.2025 14:30
0 Komentarzy

Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy ogłosił przetarg na realizację dużej inwestycji infrastrukturalnej – budowę nowego dwutorowego torowiska tramwajowego wzdłuż ulicy Solskiego.

Projekt zakłada również powstanie pętli tramwajowej Bielicka. Całość prac ma zostać wykonana w ciągu 27 miesięcy od podpisania umowy, a wartość zamówienia zabezpieczono wadium w wysokości 1 mln zł.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie są etapy realizacji inwestycji tramwajowej wzdłuż ulicy Solskiego i czego dokładnie dotyczą?
  2. Jakie wymagania musi spełnić wykonawca, aby móc wziąć udział w przetargu?
  3. Na jakich kryteriach oparta będzie ocena ofert i do kiedy można je składać?
Swing w Bydgoszczy
Tramwaj w Bydgoszczy

Zakres inwestycji

Inwestycja obejmuje budowę nowej infrastruktury tramwajowej, podzielonej na dwa etapy:

  • Etap I: odcinek od ronda Kujawskiego do ul. Bielickiej, wraz z budową pętli tramwajowej (długość ok. 1,06 km),
  • Etap II: odcinek od pętli na ul. Bielickiej do końca opracowania projektowego (długość ok. 0,42 km).

Projekt zakłada pełną integrację działań drogowych, torowych i instalacyjnych. W realizację inwestycji zaangażowane będą wspólnie ZDMiKP oraz Miejskie Wodociągi i Kanalizacja w Bydgoszczy.

Szczegóły przetargu i finansowanie

Zamówienie jest współfinansowane ze środków unijnych w ramach programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021–2027 (FEnIKS). Przewidywany czas realizacji robót budowlanych wynosi 25 miesięcy, z czego pierwsza faza powinna zakończyć się w ciągu 15 miesięcy. Kolejne dwa miesiące przeznaczono na uzyskanie pozwolenia na użytkowanie.

W przetargu mogą startować wykonawcy posiadający doświadczenie m.in. w budowie torowisk tramwajowych o długości minimum 1000 m, sieci trakcyjnych oraz infrastruktury drogowej i zieleni. Dodatkowo wymagane jest posiadanie odpowiedniego zaplecza finansowego – co najmniej 10 mln zł w środkach własnych lub zdolności kredytowej.

Warunki zatrudnienia i wykonania

Zamawiający wymaga zatrudnienia pracowników fizycznych przez wykonawcę i/lub podwykonawców na podstawie umowy o pracę. Projektanci, geodeci czy dostawcy materiałów nie są objęci tym wymogiem.

Roboty budowlane obejmują nie tylko torowisko, ale również infrastrukturę towarzyszącą – kanalizację deszczową i sanitarną, sieci wodociągowe oraz elementy zieleni. Specjalny punkt zawarto także w odniesieniu do sygnalistów – wdrożono procedury umożliwiające zgłaszanie nieprawidłowości w realizacji inwestycji zgodnie z ustawą o ochronie sygnalistów.

Kryteria oceny ofert

Wybór najkorzystniejszej oferty będzie oparty na trzech kryteriach:

  • cena (60%),
  • okres gwarancji na roboty budowlane (20%),
  • okres gwarancji na roboty zieleniarskie (20%).

Oferty można składać wyłącznie drogą elektroniczną do 10 października 2025 r. za pośrednictwem platformazakupowa.pl. Otwarcie ofert nastąpi tego samego dnia.

Komentarze