Bydgoszcz: PESA może sprzedawać wagony do krajów azjatyckich
Bydgoski producent taboru –PESA –jest bliski nawiązania współpracy z azjatyckimi tygrysami. Kooperacja ma otworzyć polskiej spółce drzwi do nowych rynków. Bydgoski producent tramwajów i pociągów jest bliski rozpoczęcia współpracy z azjatyckim producentem podzespołów do wagonów –dowiedziała się GP. Współpraca ma zaowocować walką o kontrakty na dynamicznie rozwijającym się rynku azjatyckim, ale także europejskim oraz polskim.
–Na tym etapie nie zdradzamy szczegółów projektu –mówi GP Tomasz Zaboklicki, prezes Pesy. Informacji GP nie dementuje. –Wykorzystując kryzys, bydgoska spółka chce uciec krajowej i zagranicznej konkurencji do przodu, zwiększając portfolio –mówi dyrektor jednej z dużych firm zagranicznych produkujących tabor szynowy w Polsce.
Żeby jednak powiódł się plan podboju nowych rynków, bydgoska spółka potrzebuje poszerzyć swoje zaplecze produkcyjne. W przyszłym roku hale montażowe w Bydgoszczy i Mińsku Mazowieckim (PESA ma pakiet kontrolny mińskich Zakładów Napraw Taboru Kolejowego) będą zajęte składaniem niskopodłogowych tramwajów dla Warszawy. PESA wygrała gigantyczny przetarg na dostawę 186 takich pojazdów. W 2010 i 2011 roku pełną parą będzie także szła produkcja Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych, które PESA dostarczy m.in. na Śląsk i Mazowsze.
W tej sytuacji Tomasz Zaboklicki konsekwentnie zgłasza chęć kupna udziałów Skarbu Państwa w Fabryce Pojazdów Szynowych w Poznaniu, będącej częścią holdingu H. Cegielski. Fabryka specjalizuje się właśnie w budowie tramwajów i wagonów pasażerskich.
–Czekamy na ruch Ministerstwa Skarbu Państwa –mówi Tomasz Zaboklicki.
MSP nie ujawnia na razie, czy i kiedy Fabryka Pojazdów Szynowych zmieni właściciela.
–Na tym etapie przygotowań może to wywołać negatywne skutki –tłumaczy Maciej Wewiór, rzecznik resortu.
Mocarstwowe plany Pesy odbijają się szerokim echem na rynku.
–Bydgoszcz ma całkiem pokaźny portfel zamówień tramwajowych, a chce sobie także wywalczyć wysoką pozycję na rynku kolejowym, bijąc się o kolejne kontrakty. Wejście na nowe rynki to ruch w dobrym kierunku. Wkrótce z produktów tej spółki może wyrosnąć kilka hitów eksportowych –ocenia Adrian Furgalski, analityk z Zespołu Doradców Gospodarczych TOR.
PESA już teraz stara się walczyć o zachodnie rynki. Jej lekkie pojazdy szynowe wożą Włochów w Bari, a tramwaje wkrótce będą kursować po węgierskim Szeged. Źródło: http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/349987,pesa_moze_sprzedawac_wagony_do_krajow_azjatyckich.html.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze