Budapeszt: 1/3 linii tramwajowych BKV z ograniczeniami prędkości
Jak informuje czasopismo Ingatlanmagazin, na jednej trzeciej stołecznych linii tramwajowych mających ogólną długość ponad 300 km, wprowadzone jest ograniczenie szybkości.
Na 54 kilometrach ograniczenie wynika z geometrii trasy, albo zarządziła je władza, natomiast na pozostałych pięćdziesięciu kilometrach tramwaje nie mogą jeździć z normalną szybkością, ponieważ nie pozwala na to stan torów. A przecież likwidacja ograniczeń szybkości nie tylko poprawiłaby czas przebiegu składów na danej trasie, ale również pozwoliła na poważne oszczędności energii.
Jeżeli tramwaj porusza się tylko z prędkością 30 km/h, wówczas zużycie prądu wzrasta o 14%, ale przy ograniczeniu szybkości 5 km/h zużywa o 1/3 więcej prądu, niż zazwyczaj. Dla przykładu po ubiegłorocznej przebudowie całej trasy tramwaju linii 61 (11 km) kursującego przez plac Moszkva tér i dworzec kolejowy Budaperst Déli pu między Chłodną Doliną (Hűvösvölgy) i placem Móricz Zsigmond körtér, zaoszczędzono już ponad 10 mln forintów.
Do całkowitej likwidacji wszystkich ograniczeń szybkości, stołeczne zakłady komunikacyjne Budapesti Közlekedési Vállalat potrzebowałyby 10 mld forintów, ale z dotacji otrzymywanej od stolicy, na cele te potrafi przeznaczyć jedynie 1,5-2 mld forintów. Tylko przebudowa torów trasy szybkiego tramwaju na Wielkim Bulwarze (Nagykörút) którą obsługują siemensowskie gąsienice Combino na liniach nr 4 (8,6 km) i 6 (8,6 km), kosztuje BKV 350 mln forintów.
Ponieważ coraz realniejszym faktem staje się to, że czwarta linia metra z braku funduszy nie zostanie przedłużona od dworca kolejowego Budapest Keleti pu do placu Bosnyák tér w dzielnicy Zugló, zachodzi konieczność gruntownej modernizacji torów tramwajowych linii 44 na odcinku od dworca Keleti pu do placu Bosnyák (8 km), a linii 67 do ulicy Erzsébet királynéútja (6 km), z możliwością ich przedłużenia do dzielnicy Rákospalota. Linii 44 do centrum handlowego Pólus Center na osiedlu mieszkaniowym Újpalota (4 km), a 67 do dworca kolejowego Rákospalota-Újpest pu (5,5 km), który również ulega gruntownej przebudowie i modernizacji. Przebudowa torów linii 44 i 67 jest konieczna również dlatego, bo stolica rozpoczyna gruntowną przebudowę bardzo ruchliwych alei Thököly út.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze